Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en hjemmeside reelt i 2026?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 26
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Mange små virksomheder står med det samme spørgsmål:

Hvad koster en professionel hjemmeside egentlig i 2026?

Jeg oplever, at der er stor forskel på forventning og virkelighed.

Der findes grundlæggende tre modeller:

1️⃣ Klassisk bureau
Typisk 15.000–60.000 kr. i opstart.
Ofte ekstra betaling for rettelser, vedligehold og SEO.

2️⃣ Gør-det-selv (Wix, WordPress m.m.)
Lav startpris – men kræver tid, teknisk forståelse og løbende vedligehold.

3️⃣ Abonnementsmodel
Ingen opstartsomkostning.
Fast månedlig pris.
Drift, hosting og teknisk SEO inkluderet.

Jeg ser flere håndværkere og servicevirksomheder vælge abonnementsmodellen, fordi den reducerer risiko og gør økonomien mere forudsigelig.

Men det afhænger selvfølgelig af behov og ambitionsniveau.

Jeg har samlet en mere detaljeret gennemgang af prisniveauer og forskelle her:

Jeg har lavet en mere detaljeret gennemgang – du kan finde den ved at søge på “Hvad koster en hjemmeside i 2026 Alexma

Hvordan har I andre oplevet markedet?

Er det blevet dyrere – eller mere fleksibelt?
Tilmeldt 29. Dec 25
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:02

Ja, ifølge min mening, så er din model det pureste lort.

Du VED at du tager komplet overpris ift. hvad normalt er. Det er som sådan fint nok, men jeg vil ALDRIG anbefale NOGEN at køre en abonnementsløsning - og da SLET ikke med de sindssyge priser du præsenterer.

Du har en pakke der hedder "Makker". Denne koster 1.149 kroner i måneden. Altså 13.788 om året. Du har så tilkøb som "SEO Growth System". Hold nu kæft mand. 

Jeg er med på, at man selvfølgelig skal tjene penge. Men det her er fuldstændigt absurde priser. Du har også en bindingsperiode på 6 måneder hvilket vidner om, at det formentlig er en gang lort til overpris.

Der er jo intet specielt over dine demo-sider. Booking-systemet er en kontaktformular.

Alt dette er klart min personlige mening og vurdering. Men 1149 kroner i måneden for det som decideret er en basal virksomhedsside er fuldstændig absurd efter min mening.

Du tager decideret 149 kroner i måneden per EKSTRA side.. fuldstændig sindssygt jo. 

Klar anbefaling herfra: Hold jer LANGT væk fra det her abonnementslort som Alexma tilbyder - for det ér hvad det er efter min mening; det pureste lort.

Min tone er i øvrigt velovervejende grov.

Tilmeldt 11. Oct 24
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:42

jeg ser det her er en reklame for alexma.app og det er jo ikke tillad når man ikke er betal bruger. 

Tilmeldt 21. Feb 26
Skrevet kl. 18:57
Jeg kan godt forstå, at abonnement ikke er for alle – og det er helt fair.

Hvis man selv kan bygge og vedligeholde en hjemmeside, eller foretrækker at betale en større engangspris, så findes der mange gode alternativer.

Alexma er lavet til mindre virksomheder, som hellere vil have en fast, forudsigelig månedlig udgift end en større opstartsinvestering – og som ikke ønsker at stå med drift, opdateringer og teknisk vedligehold selv.

1149 kr/md svarer til ca. 38 kr om dagen.
For nogle er det for dyrt.
For andre er det mindre end én times arbejde.

Det er ikke en model for alle – og det skal det heller ikke være.

Tak for input. Det er sundt med forskellige perspektiver.
Tilmeldt 29. Dec 25
Skrevet kl. 19:02

Alexma_web:
Jeg kan godt forstå, at abonnement ikke er for alle – og det er helt fair.

Hvis man selv kan bygge og vedligeholde en hjemmeside, eller foretrækker at betale en større engangspris, så findes der mange gode alternativer.

Alexma er lavet til mindre virksomheder, som hellere vil have en fast, forudsigelig månedlig udgift end en større opstartsinvestering – og som ikke ønsker at stå med drift, opdateringer og teknisk vedligehold selv.

1149 kr/md svarer til ca. 38 kr om dagen.
For nogle er det for dyrt.
For andre er det mindre end én times arbejde.

Det er ikke en model for alle – og det skal det heller ikke være.

Tak for input. Det er sundt med forskellige perspektiver.

1149,- mindre end en times arbejde? Så vi snakker en månedslån på knap 185.000. Okay - jamen så kender vi da målgruppen.

Det ér dyrt. Ikke bare dyrt - men fuldstændig sindssygt. Det er efter min mening et helt vanvittigt dårligt produkt til de penge.

Jeg ønsker dig ikke held og lykke medprojektet, dét er helt sikkert. Men altid noget, at du giver respons på kritik.

Tilmeldt 21. Feb 26
Skrevet kl. 19:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tak for din vurdering.

Vi kommer ikke til at være enige om modellen – og det er helt okay.

Nogle virksomheder foretrækker selv at stå for hjemmeside, hosting og vedligehold.
Andre vil hellere betale for, at det hele håndteres samlet ét sted.

Alexma er ikke for alle – og det forsøger vi heller ikke at være.

Jeg ønsker dig også held og lykke med dine projekter.
Tilmeldt 29. Dec 25
Skrevet kl. 19:12

Alexma_web:
Tak for din vurdering.

Vi kommer ikke til at være enige om modellen – og det er helt okay.

Nogle virksomheder foretrækker selv at stå for hjemmeside, hosting og vedligehold.
Andre vil hellere betale for, at det hele håndteres samlet ét sted.

Alexma er ikke for alle – og det forsøger vi heller ikke at være.

Jeg ønsker dig også held og lykke med dine projekter.

Ja ja, men det er jo ikke så meget det at der ér en abonnementsmodel. Men din model tillader ikke ganske almindelige tiltag? Altså du snakker om, at hvis man vil have 5 ekstra sider, så skal man betale yderligere 750 kroner i måneden? Det er jo fordi, at det er en ekstrem ufleksibel løsning.

Havde du ikke haft de her vanvittige begrænsninger, så havde jeg synes mere om produktet. 

Altså - jeg mener.. 699,- i måneden for en one-page side med komplet standard ting er jo sindssygt? Det er næsten 8.500 om året. 

Max 20 billeder i din "makker"-pakke.. 

Ja, jeg vil uden tvivl udbringe en skål for de stakler der falder for det her.

Tilmeldt 21. Feb 26
Skrevet kl. 19:31
Tak for at uddybe.

Begrænsningerne er der for at holde løsningen enkel og forudsigelig – både for kunden og for os. Hvis alt er ubegrænset, ender prisen med at være det samme som et traditionelt bureauprojekt.

Modellen er bygget til mindre virksomheder, der vil kende deres faste udgift og ikke have en stor engangsregning. Nogle vil synes det er dyrt – andre vil synes det er fair i forhold til drift, hosting, opdateringer og løbende vedligehold.

Det er helt legitimt at foretrække en anden løsning. Der findes heldigvis mange modeller på markedet.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)