Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke informationer skal en webdesigner have, for han kan lave en pris til mig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Jeg har kontakt med et norsk design firma der designer hjemmesider til joomla som min hjemmeside kører med.

For han kan give mig en pris på et design, skulle jeg smide en liste over hvad jeg skal have lavet, men hvad skal man dog skrive, 1stk banner med xxpixel*xxpixel og logo i xx*xx.. Altså det er vel en kravspecifikation han vil have, og hvor detaljeret skal sådan en være til en webdesigner?

Nogen webdesignere der kan forklare mig det? :)

Mvh

Med venlig hilsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:53

Hvorfor starter du ik med at spørge ham designeren om, hvor detaljeret han ønsker det? Der er vel ingen i hele verden, der kan sige hvor detaljeret de ønsker det, ud over dem selv. Når du har svaret, er det nok os meget nemmere at hjælpe dig videre...

Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 02:59

Ja, men mente os hvis der var nogle designere her på siden der kunne give mig lidt guidens til hvorn de plejer at kører det. For har da tænkt at hive flere tilbud end kun at få en pris fra en gut..

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:50

Det kommer meget an på hvad du vil have.

Normalt forklarer man webdesigneren hvad man gerne vil have, og så siger han hvad der er muligt og hvad normen er. Hvis du gerne vil have lavet et banner f.eks. er der nogle generelle størrelser som man går ud fra, men det kommer igen an på hvad du gerne vil have lavet.

Det bedste er at forklare personen præcis hvad du vil have, så i kan komme til en fælles løsning, så du faktisk kun betaler for det du vil have, og ikke kommer til at betale ekstra for den tid som webdesigneren skal bruge på at lave det om.

Igen, hvis du vil have et banner lavet, så kan du søge på Google og se hvad de normale størrelser er for dem.

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 08:02

Joomla er jo et ret avanceret cms-system som kan rigtig meget. Jeg forstår ikke helt om dit spørgsmål handler om et helt websted eller bare et topbanner?

Men i min  kravspecifikation ville jeg der bl.a. stå:

1. Hvor omfattende er webstedet (ca antal sider)?
   2. Hvilke forskellige funktioner skal det indeholde f.eks. blog, mailform, medlemsområde, e-handel eller fotogalleri?
   3. målgruppe?
   4. Formål?
   5. Hvordan er dit image og hvordan vil du gerne at det præsenteres?

Hvis det er noget grafik til et banner du er ude for at købe er det  nok punk 3-5 det mest handler om. Du kan jo selv bestemme detaljegraden men jo  flere detaljer jo bedre vil jeg men. I min verden  er den her slags arbejder et forløb hvor i sammen skal nå frem til et god resultat. - En med et fint ord iterativ proces med flere versioner før i begge er tilfredse med resultatet.

Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 12:02

Mange tak for svaret,
Jeg har taget kontakt til den norske designer, han har forklaret nærmere omkring hvad han vil have af informationer. Så tror jeg er på rette vej nu:)

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)