Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis script til streaming af video?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminos

Jeg er igang med en hjemmeside hvor brugerne skal have mulighed for at uploade videofiler. Disse videofiler skal så kunne afspilles på den enkelte brugers profil. Jeg er temmelig blank når det kommer til video formater. Når jeg søger på nettet efter et script der kan afspille video filer online, kan de fleste (så vidt jeg kan se) kun afspille .flv filer. Jeg vil gerne have at mine bruger skal kunne uploade de mest gængse formater såsom mpeg, avi, mov  osv. Er det helt umuligt at finde en afspiller der kan gøre dette? Eller skal jeg finde et script der kan konvertere til .flv? Sidstnævnte vil vel kræve et temmelig stort setup...

Jeg håber at nogen kan lede mig på sporet af noget brugbart :)

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 11:07

phpmotion kan klare det for dig, men du skal have et webhotel, som har ffmpeg - og så skal du også påregne at bruge noget tid til at tilpasse det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 11:19

Hej Allan

Tak for dit svar!

Jeg har kigget lidt på de ting du nævner, og må indrømme at det ser ret kompliceret ud!

Findes ikke en afspiller der kan spille bare de aller mest brugte formater hvis de ligger på serveren som eks. .avi, .mov osv?

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 11:28

Det er da klart at det ser kompliceret ud. Hvis du ikke er en hardcore programmør, så er det ikke en branche at hoppe ud i. Hvis du kan finde et script, som gør disse ting for dig, så er den platform nok opfundet før.

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Stepfo Skrevet kl. 11:30

Hvis brugerne skal kunne uploade video er du så vidt jeg lige ved afhængig af, at have en applikation på serveren, som kan konvertere formaterne til .flv filer on the fly, når de uploades.

Det er det mest gængse format, og derfor f.eks. youtube også bruger modellen med konvertering, når der uploades.

Du er som sådan ikke interesseret i (går jeg ud fra), at folk kan uploade f.eks. en .wmv video fil og så kan alle mac brugere ikke afspille den etc.

Venlig Hilsen

Allan

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 11:35

Okay, jeg havde bare håbet der var en nemmere måde!

Tak for hjælpen! Jeg vil sætte mig ind i phpmotion og finde en host med ffmpeg!

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:26

super, hvis du kører sur i det må du sige til

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)