Jeg er igang med en hjemmeside hvor brugerne skal have mulighed for at uploade videofiler. Disse videofiler skal så kunne afspilles på den enkelte brugers profil. Jeg er temmelig blank når det kommer til video formater. Når jeg søger på nettet efter et script der kan afspille video filer online, kan de fleste (så vidt jeg kan se) kun afspille .flv filer. Jeg vil gerne have at mine bruger skal kunne uploade de mest gængse formater såsom mpeg, avi, mov osv. Er det helt umuligt at finde en afspiller der kan gøre dette? Eller skal jeg finde et script der kan konvertere til .flv? Sidstnævnte vil vel kræve et temmelig stort setup...
Jeg håber at nogen kan lede mig på sporet af noget brugbart :)
Det er da klart at det ser kompliceret ud. Hvis du ikke er en hardcore programmør, så er det ikke en branche at hoppe ud i. Hvis du kan finde et script, som gør disse ting for dig, så er den platform nok opfundet før.
/ Morten
Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere
Hvis brugerne skal kunne uploade video er du så vidt jeg lige ved afhængig af, at have en applikation på serveren, som kan konvertere formaterne til .flv filer on the fly, når de uploades.
Det er det mest gængse format, og derfor f.eks. youtube også bruger modellen med konvertering, når der uploades.
Du er som sådan ikke interesseret i (går jeg ud fra), at folk kan uploade f.eks. en .wmv video fil og så kan alle mac brugere ikke afspille den etc.