Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det sidste store spring (er der kundegrundlag)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler lige det sidste skub, inden jeg springer ud som iværsætter igen....

Alt er næsten på plads, men jeg er nervøs for mit kundegrundlag. Den korte, og ikke alt for afslørende version er at jeg vil starte IT support op, hvor reperationerne bliver lavet hos kunden uden mer omkostninger (primært private, og mindre virksomheder).

Det store spørgsmål er, hvordan får jeg bedst undersøgt kundegrundlaget? Her tænker jeg på at der i forvejen er en del spillere på markedet - men er det noget man kan komme til at leve af.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 15:59

Det er vel bare research, research og så også lidt research.

Søg på google, hvem der er af konkurrenter, hvad der er godt ved dem, hvad der er negativt ved dem, og så skal du bare sørge for at skille dig ud fra mængden.

Bagefter skal du gøre op med dig selv:

Vil du være billigst?

Vil du være bedst?

Vil du have den bedste service?

Eller en anden positiv ting.

Hvis du var smart, så lav det hele med en lidt anderledes vinkel. Hvad med at lege brandmænd, og rykke ud til kunden i et "brandbils-lignende køretøj", og i brandmandstøj? Kunden ville da klart synes at det var sjovt, og så glemmer man da ikke firmaet!

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:07

Du bør starte ud, med firmaet som en "neben-geschæft", private har også bedst tid efter fyraften.

På et tidspunkt, får du så meget at lave, at det vil være naturligt at skippe hovebeskæftigelsen.
Her vil du jo så opleve et dyk i din indtægt, men da du jo har lagt noget til side fra den tid hvor du dobbelt-jobbede,
er det ikke noget problem.

Din branche skaber kunder ved mund-til øre, altså tidligere kunder anbefaler til nye kunder, så det er en langt sejt træk,
indtil du når break-even, men hvis du ellers er dygtig ihærdig og vellidt, vil det kun gå een vej og det er fremad.

Behold dit nuværende job, indtil du føler du kan leve at bijobbet. Og så må du bare knokle dobbelt indtil da. 
Så er du også bedre rustet til de perioder hvor der ikke er noget at lave, da du jo ikke skal leve af det endnu.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Skrevet kl. 16:11

Tak for dit svar Morten - i øvrigt meget sjov ide med brandbilen :-)

Ovenstående ting er afklaret, og jeg har også styr på konkurrenterne - men jeg er mere bange for om der er timer/kunder/penge nok i det. Jeg håber at du kan følge mig.

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Skrevet kl. 16:12

"neben-geschæft" - jeg tror at det bliver det som der er løsning på det! Så kan jeg jo også se hvor meget der bliver at lave...

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 16:16

Kenneth K:

Tak for dit svar Morten - i øvrigt meget sjov ide med brandbilen :-)

Ovenstående ting er afklaret, og jeg har også styr på konkurrenterne - men jeg er mere bange for om der er timer/kunder/penge nok i det. Jeg håber at du kan følge mig.

Ja jeg kan sagtens følge dig :-)

Alt efter hvor godt det går, bør du nok stoppe med bijobbet om omkring 6 måneder - 18 måneder.

Til den tid, er du sikkert godt nok rustet, og biksen kører sikkert som smurt :-)

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 16:30

Morten Kaltoft:
Hvad med at lege brandmænd, og rykke ud til kunden i et "brandbils-lignende køretøj", og i brandmandstøj?

haha, fed vinkel.. Sådan noget have jeg ikke tænkt over.. Der er også mange muligheder vedr IT branchen at lave fede PR stunts..

Som du siger:

Brandbilen som slukker brande/problemer

og
Læge/Kirug som kommer og lapper maskinen sammen igen og sætter nerverne sammen :-)

Der er faktisk mange ting man kunne lave.. Fed vinkel morten.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)