Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konverterings og afvisnings procent hvad er normalt ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja overskriften siger det hele.

Hvad er normalt for en web shop. Hvor stor eller lille er konvertering og afvisnings procenten i gennemsnit ???

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:13

Hej

Jeg tror man siger 1-2%

Det passer nogenlunde for mig, desværre i den lave ende...Tongue Tied

Tror nu også der må være stor forskel på brancher.

Mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 14:24
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer meget an på produkt og konkurrenceniveau. Jeg har hørt tallet 2% nævnt som gennemsnit i DK uden at kunne dokumentere det - og det inkluderer alle de små fritidsshops, der ikke er optimeret og kører ad helvede til.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad vær med at sammenlign din shop med et gennemsnit.

Jeg har en shop som konverterer 0.12 % og jeg har en der konvertererer 23,11

Forskellige produkter

Jimmy

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 15:51

Det afhænger af hvad du sælger på nettet

Sælger du meget dyre og eksklusive varer, er procenten ofte lavere end, hvis man solgte billige varer.

Hvis du er den eneste i landet, som sælger en bestemt vare, kunne jeg forestille mig at procenten var en del højere.

Men regn med en konverteringsrate på omkring 1,5-3 %

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 16:10

Som de andre siger, så afhænger det meget af type af produkt og branche.

Man kan dog altid blive bedre, derfor handler det om at teste hele tiden. Mine kunders konverteringsfrekvens er fra 0,5-15%.. Afvisningsprocenten spænder også vidt fra 10-40%.. Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:43

Det kommer selvfølgelig an på produktet, men den grad også på trafikken. Fx konverter google content network 3 gange så lavt som adwords, ud fra google selv. Det er så tilgengæld også det billigere.

Organisk søgning konverterer i mit tilfælde 400% bedre end adwords. Display ads konverterer 300% bedree end text ads.

Jeg hader at promoverer selv, men hvis du vil have en fornemmelse for produkt og konvertering, så kan jeg sige at www.powerpointing.com ligger på omkring 0.8-1% fra adwords.

Hvad sælger du?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:56

Hej Tobias

Det syntes jeg er lidt interessant :-) Organisk 400% bedre, det er en del er det for www.powerpointing.com ? Og når du siger display ads er det så google adwords image ads eller... ?

Mvh

Thomas

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:10

Hej Thomas,

Ja det er for PowerPointing.com. Yes, med display ads, så mener jeg google banner (image ads). Dem har jeg god målrettet ret strengt geografisk, da der er mange mindre udvikledede som ikke er vores målgruppe.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 10:54

Konverteringsraten har du fået en del bud på. Mange siger 2% er normalt. Men det kan typisk optimeres til at blive højere, så stil dig ikke tilfreds med 2%. Gå i gang med at analysere ud fra Google Analytics data og lav test med fx Google Website Optimizer.

I forhold til afvisningsprocenten så afhænger det i høj grad af dine kilder. En tommelfinger regel er at 30% er ok, og normalt (der vil altid være brugere, som er kommet forkert ind, eller får svaret ved første side - fx tlfnr eller åbningstider). Har du en blog med mange rss-læsere, så vil din afvisningsprocent stige, hvilket også er ok. Det samme gælder hvis du har mange på nyhedsbrev. Men har du en normalt shop, så bør du råbe vagt i gevær hvis den er over 50%. Her bør du optimere på de landingpages som flest starter på, som har en høj bouncerate.

Hilsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)