Alt for få virksomheder har en pausekultur, selv om et afbræk gør medarbejderne mere effektive. Kilde ErhvervsBladet.dk |
Alt for få virksomheder har en pausekultur, selv om et afbræk gør medarbejderne mere effektive. Kilde ErhvervsBladet.dk |
Hold da op en god artikel. Jeg kommer selv fra at være studerende hvor der var indlagte pauser til nu at have et fuldtidsjob, og jeg kan virkelig mærke min egen produktivitet dale efter frokost, og da kulturen i virksomheden ikke er til man holder pauser, ja så gør man det hellere ikke selv da man er ny. |
Hej faktion, Må jeg opfordre til, at du fremover skriver nogle af dine egne ord om, hvad artiklen indeholder og derefter linker til originalkilden. Så bidrager du selv, samtidig med, at du ikke krænker ophavsretten og bryder god citatskik. Har du f.eks. selv nogen erfaring med virkningen af at være bevidst om pauserne på arbejdspladsen, vil det da være rasende interessant at høre om. |
Hej Frank, En rigtig god pointe, at bidrage med noget, den vil jeg tage til efterretning, dog vil jeg lige indskyde at min intention med at viderebringe artiklen til dette forum var, og stadig er, at henlede opmærksom på fænomenet, og jeg er også af den opfattelse at man ikke behøver at pynte på noget der i forvejen er skrevet godt. Idet jeg har angivet kilden i bunden af teksten, er dette så ikke tilstrækkeligt til at jeg ikke krænker ophavsretten og bryder god citatskik? De bedste hilsner Poul-Erik
|
Som jeg forstå citat, så er det kun dele og ikke en hel artikel. Jeg mener bestemt du har taget alt for meget og ville slette det, hvis jeg var dig |
Det er svært at være uenig i at pauser er vigtige, men samtidig kan jeg slet ikke nikke genkendende til postulatet om at danskerne er for dårlige til at holde pauser. Jeg har eksempelvis arbejdet seks år for Danske Bank-koncernen, både i filialnettet, i backoffice og i frontoffice, og alle steder - trods store arbejds-kulturelle forskelle - har pausekulturen været i top. Det var naturligt at tage fem minutter med det ene eller det andet hver time. Strække benene, gå ud og ryge, snakke med en kollega , whatever! Den her artikel er ikke den første jeg har læst om at danskerne er for dårlige til at holde pauser (læs: er mere eller mindre stressede hele banden!), men jeg er aldrig stødt på fænomenet i den virkelige verden. Pudsigt nok er jeg hver gang blevet præsenteret for artiklerne, af én der afhjælper stressproblemer. Det er der ikke noget mærkeligt i, for de har en interesse i at udbrede budskabet om at vi er stressede. Jeg stiller mig bare tvivlende overfor i hvor høj grad det er sandt. Var på stresshåndteringskursus i foråret, og den flinke mand der afholdt det kunne fortælle at danskerne over de seneste 10 år er blevet mere og mere stressede. Det var voldsomme stigninger i søgningen til behandlinger der blev lagt for dagen. Jeg tror næppe der er flere stressede danskere i dag, end der var for 50 år siden. Vi er bare blevet anderledes opmærksomme på at det er noget man kan blive, og behandling for det er blevet langt mere accepteret. Titusindevis af danskere erklærer sig selv stressede hvert år, og søger behandling. Jeg føler mig ikke overbevist om, at man for dem alle sammen kan stille en klinisk diagnose. Men ja, pauser er vigtige. Det gælder på arbejdet, når man dyrker sport, når man sidder foran skærmen om aftenen. Så hold dem så :-) Nu vil jeg tage en kop kaffe og ryge en politisk ukorrekt cigaret (selvom rygning angiveligt øger risikoen for stress!)! Fortsat god dag - Peter |
Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com
Hej Poul-Erik, Du kan læse lidt om citattreglerne i Kulturministeriets pjece om God citatskik og plagiat i tekster. I den første del af pjecen skriver de nogenlunde forståeligt om reglerne for brug af citater, hvor man kun må bruge mindre uddrag og selv skal bidrage med noget indhold rundt om. Det er ikke nok at indsætte et link og så ellers bare kopiere en hel tekst. |
Hej Alle, Tusind tak for de gode råd, jeg vil helt bestemt gøre brug af dem, og i den forbindelse vil jeg ændre min fremvisning af de gode artikler, som jeg støder på på Internettet. Er det således at I kan være mig behjælpelig med fremgangsmåden på at slette disse indlæg her på Amion? De bedste hilsner Poul-Erik |
Det kan man som udgangspunkt ikke som bruger (Admin kan gøre det, men der skal vist lægges et anseeligt beløb i donation til en velgørende organisation, før Thorborg vil se på det). Se de gamle indlæg som læring og se fremad i stedet. |