Hej. Har set på en udlejningsejendom som jeg skal have købt. Har været i Danske Bank og Arbejdernes Landsbank for at høre om de vil låne mig pengene. De virker rimlig positiv over for min idé, men vil gerne forhøre mig i andre bank, og samligne lånene. Nogle herinde der har kendskab til nogle banken der tør låne penge ud igen ? Vh rasmus ps. bor i østjylland |
Dit indtryk af bankerne ikke vil låne penge ud er fejlplaceret. Problemet har været, at vi i en periode var vænnet til en unormal høj udlåns vilje fra bankerne. Det er nok ved at finde et normalt leje nu.
Nordea lånte engang mig en stak tusindkronesedler, og da tingende gik godt i min forretning, og jeg tjente penge var alt bare godt.
Da det holdte op fra den ene dag til den anden, fik tonen en helt anden lyd.
Jyske Bank har for mig været lidt mere nuanceret, så det er nok dem jeg vil anbefale (selvom det jeg allerhelst vil anbefale er opsparing).
Men husk en enkelt og meget vigtig ting. En bank er en benhård forretning, og de vil skide dig et stykke når de ikke kan tjene penge på dig mere, eller du ligefrem bliver en udgift for dem - hav det i baghovedet hver gang du snakker med din/en bankrådgiver.
Btw. du får nok lige så forskellige svar, som hvis du sprugte hvilket TV folk havde hængende i stuen :-).
Med venlig hilsen
Casper Schneder