Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har ansvaret for mit valideringslink?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem skal…?

… sørge for at mit E-mærke virker? – for som det ser ud lige nu, vil hverken min webshopudbyder ScanNet eller E-handelsfonden sørge for at mit valideringslink virker.

Sagen er den at jeg får 14 dage siden opdagede, at der ved klik på E-mærket på min hjemmeside omdirigeres til en rimelig kontant besked om at E-mærket er ”Afvist” og man bedes straks kontakte E-handelsfonden med oplysning om, på hvilken hjemmeside man har mødt et uautoriseret E-mærke.

I første omgang henvender jeg mig til E-handelsfonden, for godt nok er det ved at være tid til at gennemgå shoppen igen, men at den ligefrem skulle være ”afvist” lyder da helt forkert.

E-handelsfonden vender tilbage – mit valideringslink virker fint, det er oveni købet sendt med til mig, så jeg selv kan se det.

Jeg kontakter naturligvis straks ScanNet fordi jeg i min barnetro, kan huske noget om at det var dem der – for 2 år siden (og det har virket upåklageligt i 2 år) – aktiverede valideringslinket og beder derfor dem om at kigge på det.

Men ScanNet kan ikke hjælpe mig og har ”i hvert fald ikke lavet om på noget” – og henviser i øvrigt til min navneserverudbyder (hmm…) som må lave en A Record.

Fino! Jamen så kontakter jeg da bare min navneserverudbyder, som er fuldstændig uforstående overfor, hvordan de kan blive bragt ind i billedet (hvilket jeg egentlig også selv er), men jeg gør jo bare som ScanNet siger.

Efterfølgende tager jeg igen kontakt til E-handelsfonden, og igen kontakt til ScanNet og igen og igen…. og ærligt talt, så føler jeg det lige nu som at jeg kommet i en vaskeægte ’forbrugerklemme’, mellem 2 betalingsopkrævende udbydere, som påstås at samarbejde, med henvisninger fra hver deres hjemmesider. Jeg selv har svært ved at få øje på det lige nu!

Men hvem er det egentlig som har ansvaret for at mit E-mærke virker; er det ScanNet eller E-handelsfonden?

Og husk så lige at tjekke dit eget E-mærke, om det virker.

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 19:06

Er det ikke bare at ændre url'en i linket, i kildekoden? Det burde da ikke være et stort problem

Ellers, så smid lige et link.

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 19:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er på blumleogbi.dk, så er det fordi at det er et død link.

Du linker til dette site: http://www.e-maerket.dk/sw146.asp?URL=www.shop.brumleogbi.dk

Men du skal linke til dette site: http://www.e-maerket.dk/sw146.asp?URL=www.brumleogbi.dk

Det er fordi din butik er registreret under www.brumleogbi.dk, og ikke www.shop.brumbleogbi.dk, hos e-mærket

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 19:10

Jeg har ikke taget et kig på dit website, men her er et hurtigt svar 

Det er kun Scannet og E-mærket der kan svare på hvem der skal lave det da det tydeligvis har virket i 2 år, og nu ikke gør. Så det må jo være en af dem der har lavet en fejl. Men det undre mig godt nok lidt, at ingen af dem vil kigge på fejlen da det burde være en smal sag 

Smid mig en mail på Thomas@aboutweb.dk så skal jeg se om jeg ikke kan lave det for dig. Gratis Smile

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 19:14

Lyder da til at Morten har et kompetent svar..men lad os høre hvordan det går...;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:56

Det har netop ganske rigtigt været en del miseren, at der er 2 webadresser i spil og i øvrigt at der ikke stod 'www' foran 'shop' for så kunne E-handelsfonden ikke læse det - og Scan Net ville ikke ændre, for så var "de ikke sikre på at det ville virke".

Ikke desto mindre har jeg lige netop nu fundet ud af at mit shop-webnavn NU virker med www foran. Det har det ikke tidligere gjort og det er en ganske ny ting.

Tidligere har en anden AMINO'er i en anden tråd netop påpeget overfor mig, at mit link ikke virkede når der var www foran.

Men det gør så åbenbart nu - og det betyder at jeg gerne tager turen en gang til med E-handelsfonden og ScanNet, for som det ganske rigtigt påpeges, så er det da mærkeligt og en rimelig banal ting der skal ordnes.

Tak for  hjælpen AMINO'er - hvornår lærer jeg at spørge hér først, inden jeg begynder at bruge en masse energi på at gå fra den ene til den anden ;-)

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:48

Et svar i en gammel tråd :)

Er du kunde i e-handelsfonden, er det dem der har ansvaret for din AFVIST validering. Du har jo købt et produkt/ydelse af dem og så er det deres ansvar at din validering er i orden. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)