Hvem skal…?
… sørge for at mit E-mærke virker? – for som det ser ud lige nu, vil hverken min webshopudbyder ScanNet eller E-handelsfonden sørge for at mit valideringslink virker.
Sagen er den at jeg får 14 dage siden opdagede, at der ved klik på E-mærket på min hjemmeside omdirigeres til en rimelig kontant besked om at E-mærket er ”Afvist” og man bedes straks kontakte E-handelsfonden med oplysning om, på hvilken hjemmeside man har mødt et uautoriseret E-mærke.
I første omgang henvender jeg mig til E-handelsfonden, for godt nok er det ved at være tid til at gennemgå shoppen igen, men at den ligefrem skulle være ”afvist” lyder da helt forkert. E-handelsfonden vender tilbage – mit valideringslink virker fint, det er oveni købet sendt med til mig, så jeg selv kan se det.
Jeg kontakter naturligvis straks ScanNet fordi jeg i min barnetro, kan huske noget om at det var dem der – for 2 år siden (og det har virket upåklageligt i 2 år) – aktiverede valideringslinket og beder derfor dem om at kigge på det.
Men ScanNet kan ikke hjælpe mig og har ”i hvert fald ikke lavet om på noget” – og henviser i øvrigt til min navneserverudbyder (hmm…) som må lave en A Record. Fino! Jamen så kontakter jeg da bare min navneserverudbyder, som er fuldstændig uforstående overfor, hvordan de kan blive bragt ind i billedet (hvilket jeg egentlig også selv er), men jeg gør jo bare som ScanNet siger.
Efterfølgende tager jeg igen kontakt til E-handelsfonden, og igen kontakt til ScanNet og igen og igen…. og ærligt talt, så føler jeg det lige nu som at jeg kommet i en vaskeægte ’forbrugerklemme’, mellem 2 betalingsopkrævende udbydere, som påstås at samarbejde, med henvisninger fra hver deres hjemmesider. Jeg selv har svært ved at få øje på det lige nu!
Men hvem er det egentlig som har ansvaret for at mit E-mærke virker; er det ScanNet eller E-handelsfonden?
Og husk så lige at tjekke dit eget E-mærke, om det virker. |
Er det ikke bare at ændre url'en i linket, i kildekoden? Det burde da ikke være et stort problem
Ellers, så smid lige et link.
/ Morten