Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor Mange Adwords Annoncer Har Du I Hver Adwords Gruppe ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Tænkte på om det er normalt at have flere adwords annoncer i hver annonce gruppe og så se hvilke der virker bedst, hvis man kan det ?

Eks. 4 Adwords annoncer i en gruppe og så få dem alle vist på skift og så tracke hvilke der virker bedst, er dette muligt ? og hvor mange annoncer har du normalt i en gruppe ?

På Forhånd Tak

Mvh

Thomas

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:07

Hej Thomas

Du kan sagtens have flere annoncer i hver annoncegruppe. Jeg anbefaler to forskellige annoncer, som kun adskiller sig på ét punkt - f.eks. overskrift. Når så du har fået ca. 30 klik på den ene annonce har du et fingerpeg om hvilken annonce, der perfomer (CTR-mæssigt) bedst. Så sletter du den dårligste og forsøger at slå den bedste. Hvis du løbende fortsætter med at "slå den bedste", vil du også løbende forbedre din performance.

Et yderligere skridt du bør foretage er også at se på konverteringer. En gang imellem (men efter min erfaring sjældent) kan den dårligste annonce have den bedste konvertering.

Så lav to annoncer, test, slet den dårligste, lav en ny og test igen...  

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 17:09

Hej Thomas,

Du skal bestemt have flere annoncer, så du kan se hvilken annonce der performer bedst - slette den dårlige og blive ved med denne proces.

Du kan se hvor mange salg/visninger/besøg etc. hver enkel annonce har i den givne annoncegruppe.

Antallet af  de Adwords Annoncer du skal have kørerene, afhænger af hvor mange besøgende der klikker på dem - samt hvor ofte du vil optimere dem.

Lad os sige at din annoncegruppe for 100 besøg i måneden. Det resulterer i 25 besøg pr. annonce, hvilket ikke er stort nok grundlag til at vide, hvilken annonce der egentlig er bedst.

Jeg vil råde dig til at starte med 2 annoncer af gangen, så vil du hurtig for et indblik i hvad der kører bedst.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:36

Super mange tak :-) Man kan vel osse forsøge sig med noget adwords tracking, og så vidt jeg ved findes der osse noget ecommerce tracking, begge fra google nogle erfaringer med disse ?

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:32

Hej Thomas,

Annoncer i adwords
Jeg vi tilknytte mig jan og frederik ift at have flere annoncer per gruppet - det SKAL du gøre. Men lad hver med at begrænse dig til to - du kan under indstillinger slå til, at den annoncer der performer bedst på CTR, skal vises oftest. Det smæk 4-5 på og slå "show best perfoming ads more often" til.

Tracking
Ecommerce er godt hvis du sælger flere produkter fra din webshop, men jeg er har personligt ikke slået det samme med adwords - den viser ikke altid rigtig. I stedet, vil jeg slå "salg/conversions" til inde i adwords. Det er blot at lægge en kode ind på din kvitteringsside. Så kan du se hvad der giver mest salg. Personlig synes jeg det er nytteløst at fokusere på clicks, det skal være konverteringer.

Helt og lykke

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)