Halløj
I dag er jeg fuldtids ansat som Projekt Leder, og har i en del år drevet små projekter ved siden af. Men jeg overvejer seriøst at springe fuldt og helt ud som selvstændig. Jeg står med et ret fornuftigt projekt på hånden (overtage en andens) men kapitalen er udfordringen pt. Jeg har to samarbejds partnere, som begge er interesserede, men den ene har måtte melde pas grundet volumen. Pt venter jeg på svar på den anden vej. Jeg er meget interesseret i at købe en virksomhed til cirka 9 millioner kroner. Her kan man fristes til at trække på smilebåndet, da det måske virker lidt voldsomt at springe fra løn modtager, til en 9 millioner kroners investering. Men lad mig nu fuldføre. Ud af disse udgør cirka 6 millioner af dem bygninger, og 3 millioner kroner, er prisen for selve forretningen. En lille procent del af de 3 millioner er aktiver, resten af for at overtage en kunde gruppe, medarbejdere, og en overskuds bærende forretning. Jeg har en fornuftig viden og erfaring inden for det specifikke område, men der er naturligvis lidt af et spring fra det, og så til en 9 millioner kroners investering, som gerne skal løbe rundt. Spørgsmålet er, om der er nogen jordisk chance i disse tider, for at finde nogen banker m.m der er risiko villige nok til at låne den slags penge ud, når der ikke er værdi for alle pengene. Noget af det vil naturligvis hæfte i ejendommen, men den del der ikke er i ejendommen er jo umiddelbart voldsomt risiko betonet (ihvertfald fra bankens synspunkt) Er der nogen der har et bud på hvordan jeg kan og bør gribe det an? Er det kun muligt hvis min samarbejdspartner vælger at gå ind i det, eller er der andre muligheder? |
Drømmer du om at eje dit eget firma? Så køb din virksomhed hos Saxis.