Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan er ophavsrettighederne på hjemmesider?? kan man kopiere det man vil, og sætte ind på sin egen side, eller hvordan fungere det. 

På forhånd tak.

Mvh. Stubbe Olsen

www.studerekammeret.dk

Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:43

Nej, hvis bare det var så let. Som hovedregel må du ikke kopiere fra andre sider uden deres tilladelse. Der er dog en såkaldt citat regel som gør at du må citere op til en hvis procentdel af en tekst med behøring kildeangivelse.

Hvis du bare kopierer løs risikerer du at blive straffet hårdt økonomisk af dem som du måtte kopiere. Kan et løbe op i adskillige hundredetusinder hvis det er slet.

Der er nok desværre ikke andet for end selv at producere sit indhold eller billeder. Desuden er det også ret dårligt i forhold til søgemaskinerne at have indhold som allerede er et andet sted da dette betragtes som duplicate content

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 19:44

Tak

Hvordan forholder det sig så med billeder? Jeg synes nemlig det er tit, at man ser samme billede 5 steder. Jeg står nemlig, og skal bruge et periodisk system.

På forhånd tak

Mvh. Stubbe Olsen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:47

I princippet er der samme ophavsret på billeder. Men det er ikke alle der håndhæver det - langt fra. Krak.dk går til gengæld meget op i det, skal jeg hilse at sige :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:16

Der gælder helt samme regler for ophavsret for billeder.

Men det er til gengæld muligt at finde gratis billeder mange steder på nettet. Prøv f.eks. at kigge i denne artikel fra Kim Andersen: 12 gratis ressourcer til at finde gratis billeder. Men om der lige findes billeder derude af et periodisk system, aner jeg ikke.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 21:10

kinaimport:

Tak

Hvordan forholder det sig så med billeder? Jeg synes nemlig det er tit, at man ser samme billede 5 steder. Jeg står nemlig, og skal bruge et periodisk system.

På forhånd tak

Mvh. Stubbe Olsen

Hvis du kopier fra wikipedia, og så ændrer en lille bitte smule på det, tror jeg ikke sker noget.

Men ellers tjek iStockphoto, hvor du kan købe dem, og så har du rettigheder

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)