Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenligning af webshopsystemer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er ved at opbygge en artikelside omkring opstart og drift af webshops. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål til jer.

1. Findes der nogle danske sider, hvor diverse webshopsystemer sammenlignes(funktioner og/eller pris)?

2. Jeg har set denne svenske udgave, og min idé stammer her fra. Hvis en sammenligning skulle laves ville I så mene at denne, hvor der kun fokuseres på bindinger og pris er nok? Eller snakker vi dybere tekniske funktionaliteter som skal med, før du mener, at det er nyttigt?

3. Hvilke webshopsystemer kunne du tænke dig kom med i en sammenligning(pris/bindinger og/eller funktioner)

På forhånd mange tak for dine svar.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:47

Godt initiativ med sådan en artikel.

ad 2) Funktionalitet er en nødvendighed, hvis en sammenligning skal give mening. Binding og pris alene svarer vel nærmest til at sammenligne en Toyota Aygo og en Toyota Hiace ud fra prisen.

ad 3) Dandomain, Scannet, OsCommerce, Goldenplanet, Magento, Prestashop, Shopify, Shoppingnet er i hvert fald nogle bud på shoptyper, der kan medtages.

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 13:04

Hej Nikolaj.

2. Jeg synes helt klart at funktionalitet bør medtages, hvis sammenligningsgrundlaget skal være seriøst. Det er jo umuligt at vide om et system er dyrt eller billigt, hvis ikke man ved, hvad man får for pengene.

3. I princippet burde alle interesserede webudbydere vel selv kunne tilmelde deres løsning, hvis ikke man ønsker at præge brugerne i en bestemt retning

//Morten

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:09

e-c-s.dk | Morten:
3. I princippet burde alle interesserede webudbydere vel selv kunne tilmelde deres løsning, hvis ikke man ønsker at præge brugerne i en bestemt retning

Jeg tror det er vigtigt at man fokuserer på platformen og ikke så meget på udbyderen! Jeg er dog klar over at det er lidt svært at skille ad ved hostede systemer så som DanDomain, men jeg ville mene at det kunne være fedt at se en mere objektiv gennemgang af funktionaliteten af de forskellige platforme.

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 13:15

Rasmus Lindgren:

e-c-s.dk | Morten:

Jeg tror det er vigtigt at man fokuserer på platformen og ikke så meget på udbyderen! Jeg er dog klar over at det er lidt svært at skille ad ved hostede systemer så som DanDomain, men jeg ville mene at det kunne være fedt at se en mere objektiv gennemgang af funktionaliteten af de forskellige platforme.

Hej Rasmus.

Korrekt Smile

Årsagen til min formulering er nok at jeg ikke til dagligt beskæftiger mig så meget med os systemer. Stadig kan der dog godt være custimizerede (hvis der da er noget, der hedder det :-) forskelle fra udbyder til udbyder.

//Morten

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 14:39

Hej,

Tak for Jeres bud. Enig, vi skal både have koblet priser, bindinger og funktioner med.

Mht webudybere, så er min tanke at det skal være fokuseret på systemerne, altså Dandomain, Magento osv., og altså ikke webbureauernes pakker/tilbud.

Mht. funktioner, så udleder det jo endnu et spørgsmål. Hvilke funktioner skal der spørges ind til. Jeg forestiller mig det skal være relativt begrænset, for at holde overblik, men samtidig være så bredt, at man kan se forskellene mellem systemerne. Hvad siger I? Hvor dybt skal der stikkes?

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 11:55

Er der flere bud?

Tilmeldt 20. Aug 09
Indlæg ialt: 80
Fra  Simpelside.dk Skrevet kl. 16:18

Hej Nikolaj

Du er meget velkommen til at se vores netbutik løsning på www.simpelside.dk - her kan man få en færdig Webshop løsning for 6500 inkl. CMS system, klart til at tage i brug når man har lagt varer ind. Det er en af de lidt mere simple løsninger, men der er ingen løbende omkostninger til os, hvilket gør det til en god, billig løsning i længden for de mindre netbutikker.

Håber du kan bruge det til noget.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)