Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ang. leje lejligheder???? Hjæææælp

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

står med et ret stort problem som jeg håber i kan hjælpe mig med?
Situationen er den at min kæreste og jeg skal gå fra hinanden, vi bor pt. i en lejlighed hun har fremlejet i hendes navn. Jeg har os min adresse her. Vi har taget et rum vær i lejligheden. Hun siger hun har opsagt lejligheden fra d. 30 sep. 09, hun fortæller mig otte dage før at vi skal være ude d. 30 sep. 09

Jeg ved ikke om det noget hun siger, at hun har opsagt lejligheden bare for at få mig ud så hun kan blive boende eller det virkelig passer at hun har opsagt den fra d. 30 sep.

Inden vi flyttede ind, solgte jeg min gamle lejlighed som vi boede i, på den ene betingelse at hvis vi gik fra hinanden skulle jeg ikke bare stå uden tag over hovedet, men blive boende indtil jeg fandt noget nyt, dette har jeg selvf. ikke på skrift. Har fundet noget fra d. 1 dec 09.

Mit spørgsmål er så: Hvis det bare noget hun siger at hun har opsagt lejligheden, kan hun så godt bare smide mig ud på gaden fra den ene dag til den anden selvom jeg har haft min adresse her i over et halvt år? Har jeg nogen rettigheder eller er det bare ærgeligt for mig og må flytte?

Mener bare at have hørt at man ikke bare kan smide en ud fra den ene dag til den anden hvis man har sin adresse det pågældende sted, passer det?

Er der evt. et sted på nettet hvor man kan kontakte nogen omkring loven ang. lejelejligheder?

Mvh. Kliv

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:15

Jeg tror ikke du har så mange rettigheder når hendes navn står på kontrakten, så det er desværre nok at bide i det sure æble. Du har vel ikke så mange rettigheder når du ikke har andet end din adresse der. Hendes navn står på lejekontrakten så har hun også ansvaret for lejligheden, at den evt. er sat istand, afleveret til tiden, evt. mangler etc.

Ked af at høre din situation, men jeg tror desværre det er sådan.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 17:16

Nu er jeg ikke ekspert på området, men hvis lejligheden står i hendes navn og ikke begge jeres navne. Så tror jeg ikke rigtig der er noget du kan gøre.

At du har haft adresse der i over ½ år tror jeg ikke har noget at sige.

Men som sagt er jeg ikke ekspert på det område.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:22

Nu ved jeg at man ikke kan smide en lejer ud hvis vedkommende har boet der i over 2 år.. Men i og med dette ikke er tilfældet, så er jeg sikker på hun ikke(LOVLIGT vel at mærke) kan smide dig ud med 8 dagess varsel, uanset om du har kontrakt eller ej, men jeg har selv haft en lejer jeg "smed" ud på 4 dage, så det kan man godt men lejer var også indforstået med at sådan skulle det være. Du skal minimum have løbende måned + 30 dage efter min forståelse af reglerne..

ved ikke om det hjælper men held og lykke med det.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:24

prøv københavns retshjælp eller din lokale advokatvagt, hvis du ikke bor i kbh... advokatvagten finder du via ugeavisen..

du har næppe nogen muligheder, men hvorfor bliver du ikke bare boende indtil du konstaterer om hun selv flytter...

Tilmeldt 12. Jun 09
Skrevet kl. 17:25

Tak for de svar der er kommet pt.

Kender i et sted man kan ringe til som kender til reglerne ang. leje lejligheder?

Kliv

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:26

prøv københavns retshjælp eller din lokale advokatvagt, hvis du ikke bor i kbh... advokatvagten finder du via ugeavisen..

Tilmeldt 12. Jun 09
Skrevet kl. 17:28

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

du har næppe nogen muligheder, men hvorfor bliver du ikke bare boende indtil du konstaterer om hun selv flytter...

Tak

Er ikke så tit hjemme, da jeg arbejder meget. Og gider ikke have min ting stående d. 1 oktober hvis det nu passer at hun har opsagt lejligheden.

Tilmeldt 12. Jun 09
Skrevet kl. 17:30

Men Københavns Retshjælp virker til at kunne hjælpe, mange tak.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)