Hej aminoer, står med et ret stort problem som jeg håber i kan hjælpe mig med? Jeg ved ikke om det noget hun siger, at hun har opsagt lejligheden bare for at få mig ud så hun kan blive boende eller det virkelig passer at hun har opsagt den fra d. 30 sep. Inden vi flyttede ind, solgte jeg min gamle lejlighed som vi boede i, på den ene betingelse at hvis vi gik fra hinanden skulle jeg ikke bare stå uden tag over hovedet, men blive boende indtil jeg fandt noget nyt, dette har jeg selvf. ikke på skrift. Har fundet noget fra d. 1 dec 09. Mit spørgsmål er så: Hvis det bare noget hun siger at hun har opsagt lejligheden, kan hun så godt bare smide mig ud på gaden fra den ene dag til den anden selvom jeg har haft min adresse her i over et halvt år? Har jeg nogen rettigheder eller er det bare ærgeligt for mig og må flytte? Mener bare at have hørt at man ikke bare kan smide en ud fra den ene dag til den anden hvis man har sin adresse det pågældende sted, passer det? Er der evt. et sted på nettet hvor man kan kontakte nogen omkring loven ang. lejelejligheder?
Mvh. Kliv |
Jeg tror ikke du har så mange rettigheder når hendes navn står på kontrakten, så det er desværre nok at bide i det sure æble. Du har vel ikke så mange rettigheder når du ikke har andet end din adresse der. Hendes navn står på lejekontrakten så har hun også ansvaret for lejligheden, at den evt. er sat istand, afleveret til tiden, evt. mangler etc.
Ked af at høre din situation, men jeg tror desværre det er sådan.