Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af kolleige med udløbet lejekontrak!?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har brug for et svar på følgende spørgsmål:

Jeg har en lejekontrakt til mit kollegieværelse der begyndte den 1. ju.i 2007 og ifølge min lejekontrakt ophører lejemålet eneste 31. juli 2008, dog har jeg via mail aftalt i sommeren 2008 at blive boende med hensigt på at han ville lave en ny lejekontrakt til mig. Dette har jeg dog aldrig fået, og nu vil jeg gerne flytte derfra hurtigst muligt.

Mit spørgsmål er så; Har jeg nogen opsigelsesperiode og kan jeg få mit indskud tilbage hvis jeg ikke har?

Endnu et spørgsmål er om en udlejer kan ændre på min opsigelsesvarsel uden at lave en ny lejekontrakt til mig? (stadig står jeg kun med den udløbede) I min udløbede lejekontrakt står der; Lejeren kan skriftligt opsige lejemålet med 6 ugers varsel til den 1. i en måned, men han har udsendt et varsel hvor han har ændret opsigelsesvarslet til 3 måneder. Kan han gøre dette, og har det nogen betydning når min kontrakt alligevel er udløbet?

Jeg håber på hurtigt svar, og på forhånd tak for jeres tid.

Mvh Pernille Matthiesen

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

pm87:

Hej, jeg har brug for et svar på følgende spørgsmål:

Jeg har en lejekontrakt til mit kollegieværelse der begyndte den 1. ju.i 2007 og ifølge min lejekontrakt ophører lejemålet eneste 31. juli 2008, dog har jeg via mail aftalt i sommeren 2008 at blive boende med hensigt på at han ville lave en ny lejekontrakt til mig. Dette har jeg dog aldrig fået, og nu vil jeg gerne flytte derfra hurtigst muligt.

Mit spørgsmål er så; Har jeg nogen opsigelsesperiode og kan jeg få mit indskud tilbage hvis jeg ikke har?

Endnu et spørgsmål er om en udlejer kan ændre på min opsigelsesvarsel uden at lave en ny lejekontrakt til mig? (stadig står jeg kun med den udløbede) I min udløbede lejekontrakt står der; Lejeren kan skriftligt opsige lejemålet med 6 ugers varsel til den 1. i en måned, men han har udsendt et varsel hvor han har ændret opsigelsesvarslet til 3 måneder. Kan han gøre dette, og har det nogen betydning når min kontrakt alligevel er udløbet?

Jeg håber på hurtigt svar, og på forhånd tak for jeres tid.

Mvh Pernille Matthiesen

Din lejekontrakt er ikke udløbet. Når du ikke er flyttet senest en måned efter lejekontraktens "udløbsdato", så fortsætter lejekontrakten bare på uændrede vilkår, men der gælder ikke længere nogen tidsbegrænsning. * I stedet for gælder de almindelige regler for opsigelser. ** 

Du hænger altså i huslejen i tre måneder, hvis udlejer ikke finder en ny lejer ***.

Lejelovens§ 80. Stk. 2. "Benytter lejeren med udlejerens vidende det lejede i mere end 1 måned efter den aftalte lejetids udløb, uden at udlejeren har opfordret lejeren til at flytte, fortsætter lejeforholdet uden tidsbegrænsning."

** § 86, stk. 1, 1. pkt. "Opsigelsesvarslet er 3 måneder til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag."

*** §86, stk. 3. "Fraflytter lejeren inden opsigelsesvarslets udløb, skal udlejeren bestræbe sig på at genudleje det lejede. Hvad udlejeren indvinder eller burde have indvundet ved genudlejning, skal fragå i hans krav over for lejeren."

http://www.amino.dk/forums/p/61737/383419.aspx#383419

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)