Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla eller WP

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle friske aminoer.

Jeg er ved at skulle lave ny hjemmeside til www.wideeyes.dk som jeg bruger til at promovere mine 360grader panoramabilleder og interaktive præsentationer.

Det er meningen at jeg skal finde et fornuftigt cms system, og jeg har efterhånden læst meget godt om Joomla og WordPress, men jeg har utroligt svært ved at beslutte hvilke platform der er bedst til formålet.

Det er vigtigt at jeg kan implementere og vise panoramabilleder og interaktive rundture. De er primært lavet som flash filer.

Det er ligeledes vigtigt at sitet er relativt nemt at opdatere.

Er der nogen der kan give deres anbefaling, så vil jeg blive utrolig glad.

Hilsen Morten

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:17

Hej Morten

I det du der ønsker dig, hører jeg intet som hverken Wordpress eller Joomla ikke ville kunne klare med lethed.
Modsat, så skriver du ikke meget om hvordan dine 360 billeder og præsentationer de vises på nettet - men kommer de i et gængs web-standard format, så er begge systemer mere eller mindre lige gode til opgaven.

Hvis du kan vise os nogle af dine filer der skal på siden, kan jeg eller en anden måske lettere sige om et af systemerne ikke skulle kunne bruges til opgaven.
Ellers så drejer det sig om hvilket system du bedst kan lide at arbejde med. Prøv at lege lidt med nogle demoer af hvert af dem og find ud af hvilket tiltaler dig mest i forhold til brugervenlighed etc.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:39

Hej Morten

Brug joomla og så integrer wordpress i den det skal være corephp

hilsen Henning

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:38

Nicolai Lønne:

Hej Morten

I det du der ønsker dig, hører jeg intet som hverken Wordpress eller Joomla ikke ville kunne klare med lethed.
Modsat, så skriver du ikke meget om hvordan dine 360 billeder og præsentationer de vises på nettet - men kommer de i et gængs web-standard format, så er begge systemer mere eller mindre lige gode til opgaven.

Hvis du kan vise os nogle af dine filer der skal på siden, kan jeg eller en anden måske lettere sige om et af systemerne ikke skulle kunne bruges til opgaven.
Ellers så drejer det sig om hvilket system du bedst kan lide at arbejde med. Prøv at lege lidt med nogle demoer af hvert af dem og find ud af hvilket tiltaler dig mest i forhold til brugervenlighed etc.

Hej Jesper

Nej jeg regnede heller ikke med at det ville være et problem for hverken WP eller Joomla, men det er dejligt at få bekræftet :)

Hovedfilen er en .swf filer jeg embedder i en html fil. Der er også en masse support/hjælpefiler, men de bliver kaldt fra et xml dokument, så det burder heller ikke give problemer.

Et eksempel er her: (obs! der er lyd på)  http://www.wideeyes.dk/tours/fullscreen/park/park.html

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:40

Fireball:

Hej Morten

Brug joomla og så integrer wordpress i den det skal være corephp

hilsen Henning

Hej Henning

Tak for forslaget Smile

Joomla & WP? det virker lidt som overkill. Selve sitet er rimelig simpelt - det vigtigste er bare at jeg kan integrere mine panoramabilleder / .swf filer i hmtl'en.....

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:22

Jeg hører du siger at det skal være nemt og simpelt, det taler imo. FOR wordpress.

Joomla kan godt være lidt for komplekst til simple opgaver.

Du siger også promoverer, så tænker jeg straks SEO og jeg tænker blogs, her mener jeg også at Wordpress fører.

Hvordan vi rent praktisk kan integrerer dine flash-filer på er der mange bud på ... også afh. hvordan dit nuværende system fungerer. Det simpleste er at lave et lille filter du sætter ind når du vil vise en film, f.eks. kan vi lave sådan at du skriver %FILM-11% i et indlæg eller en side, så sørger pluginet for at erstatte det med film nummer 11 ... som så selvfølgelig er defineret et andet sted.

Hvis du vil have en "klik her og tryk her"-funktion til at sætte dine flashfilm ind med kræver det en lille smule mere end det, men stadig ikke noget som er uoverkommeligt i hverken det ene eller det andet system.

Men min stemme går altså helt sikkert til Wordpress :o)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:27

HEj Mikkel

Super - tusind tak for dit input Smile

Hilsen Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:30

Hej hr

Om du vælger Joomla eller WP er vist lidt hip som hap i dette tilfælde. Som grundregel vil jeg sige, at Wordpress er nemmest at gå til fra start og systemet er Joomla overlegent, hvis du blot skal bruge en blog

Skal du derimod lave et større site (eller vil du senere udbygge dit site), så ville jeg vælge Joomla. Hermed ikke sagt, at du ikke kan lave større sites i WP.

Men når du ikke har større krav til dit system, så bliver det hurtigt en diskussion lidt á la "Kan du bedst lide Pepsi eller Coca Cola?".

Anyways, hvis du har lyst til at kigge nærmere på Joomla, så kan skal du være velkommen til at logge ind i min test-installation på Joomlaforum.dk. Brugernavn og password til login står på forsiden. Du kan bare lege løs :-)

Forsat god dag.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 17:05

Jeg må tilslutte mig Mikkel og sige at jeg syntes Wordpress ville passe fint til det du beskriver.

Hennings forslag syntes jeg måske lyder lidt voldsomt.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:20

jeg er fandme glad for Wordpress. jeg bruger det på 10 sider og det fungere  bare. det er let at få evt. plugins ind og integrering af Analytics i Wordpress admin delen er der via et plugin så du let og hurtigt lige kan se hvordan det ser ud.:)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)