Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er oplysning forebyggelse?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Da jeg er blevet godt og grundigt træt af kriminelle folk der stjæler mine biler ved ikke at aflevere dem tilbage, samt vores politi der ikke vil søge efter mine biler når de bliver stjålet, har jeg indkøbt GPS trackere til montering i bilerne. 

Jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal oplyse om at disse er installeret på min hjemmeside

1) Det kan skræmme de kriminelle væk= god ting

2 ) De kriminelle søger efter dem hvor de er skjult, finder dem og smider dem væk

3) De benytter bare en GPS blcker 

Men hvis de ikke er oplyst om at de er der, søger de heller ikke efter dem?

Jeg søger heller ikke efter mine biler hvis de kommer tilbage og såfremt kunden opfører sig normalt, vil kunden ikke vide at jeg har haft muligheden for at følge kunden og ingen bliver sure?

Hvad gør man lige her og ville du blive skræmt eller irriteret over at vide jeg kan fælge dig rundt på din tur hvis du lejede en bil?

Altså jeg er ikke interesseret i at have de kriminelle ind i min forretning overhovedet, men vil heller ikke miste mine andre kunder. 

Mvh

Jonas 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:20

Hvis jeg skulle leje en bil, måtte du for min skyld hellere end gerne have en gps i - Faktisk tror jeg, det ville få mig til at se dig som en seriøs virksomhed, jeg ville slet ikke opfatte det som problematisk.

Har du nogen fornemmelse af,om det bare er nogle ungdomsforbrydere eller hardcore kriminelle der stjæler dine biler?
Hvis det er det første, tvivler jeg på, at de har sat sig ind i, hvordan man afbryder gps'en.

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:30

Kriminelle går tit efter noget der er let, især når det kommer til biler.. Hvis det ikke er organiseret kriminalitet, men folk der "bare" stjæler så vil de ikke leje en af dine biler for så at lede efter denne gps! De finder bare en anden udlejer som ikke har det her..

Synes godt at du kan oplyse om det.

Altid en ny ide!

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:35

Samme princip som tyveri alarmer, det kan ikke holde de virkelig dedikerede væk, men de fleste går ind til naboen istedet.

Jeg ville skrive det.

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:39

Yep skriv: "Jeg har GPS i mine biler, men det  har XXX (konkurrent navn) ikke, så overvejer i at stjæle bilen eller gøre anden skade, så smut over til ham" :)

Altid en ny ide!

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:20

Sådan ville jeg nok ikke formulere det, men i princippet er der jo lidt om det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 02:14

Jakodan:

Hvis jeg skulle leje en bil, måtte du for min skyld hellere end gerne have en gps i - Faktisk tror jeg, det ville få mig til at se dig som en seriøs virksomhed, jeg ville slet ikke opfatte det som problematisk.

Har du nogen fornemmelse af,om det bare er nogle ungdomsforbrydere eller hardcore kriminelle der stjæler dine biler?
Hvis det er det første, tvivler jeg på, at de har sat sig ind i, hvordan man afbryder gps'en.

Sidste kunde der var problemer med var en almindelig kriminel, ikke en der forstår at være en rigtig kriminel- han har stjålet 4000L Diesel og motor olie med bilen. 

Jeg ønsker kun at få de der trælse kriminelle væk der ødelægger min forretning, de professionelle kan man ikke holde væk og i sådanne tilfælde vil der jo ikke være nogen problemer med dem da de godt ved hvor lang tid tingene tager og er ikke interesseret i at skabe opmærksomhed. 

Jeg tror at jeg vil skilte åbenlyst med det så- men hvordan formulerer man lige det, så det lyder ordentligt?

/Off topic

Havde ringet til politiet 2 gange og sagt at de godt kunne regne med at den havde været brugt til tyveri af diesel, da der lå følgende i bilen da jeg fik den tilbage:

Verdens største rørtang

en masse andet værktøj og et koben

Metal plade fra en diesel tank der angiver hvor stor tanken er og dens mål- sådan en plade har man ikke lige i baglommen som man taber.

Bilen lugter kraftigt af diesel i lastrummet. 

Nå men politiet henter så den her plade og jeg siger så til dem for 2 gang at de skal tjekke om der mangler diesel nogen steder i landet efter tyveri og det vil de lige notere. Jeg læser så i dronninglund lokal avis at der er stjålet 4000L diesel og noget motor olie til en værdi af 30.000,-

Jeg ringer så til politiet og siger at de hvis de er lidt smarte så kan de nok godt se en sammenhæng (ham der havde lejet bilen er fra en af nabo byerne til Dronninglund) 

Rigtigt nok ja, så kan de da enlig godt se de 2 ting passer meget godt sammen- Altså hvor svært er det at ligge 2+2 sammen?

Mvh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)