Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeordsoptimering Basics

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ramlenaj:

Har du nogen idé om Magento understøtter det? Confused

Jeg er absolut ikke ekspert i forskellige webshops, men et minut på Google viste, at man åbenbart relativt let kan indbygge en blog i sin Magento-shop.

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:44

Der er masser af muligheder for at skrive indhold, selvom du har en shop. Men lad være med at bruge krudt på at ændre produkttekster. Det er langt bedre at skrive nogle gode interessante nyheder eller som andre nævner at blogge.

En oplagt mulighed er at hive forskellige produkter ud og lave top 5 lister eller lade medarbejderne fortælle om deres favoritvarer, evt. kontakte et par kunder og bede dem vælge nogle varer ud og skrive om.

ps. og så synes jeg du skulle tage et kig på din webshop i Firefox (hint: det er noget med drop-down menuen)

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:30

@ MrVertigo: Altså tænker du på at have produkt anmeldelser på bloggen? Gør det noget at det er via blogspot.com at vores blog  er?

Jeg har lige selv set på hjemmesiden i Firefox via en mac. Jeg kan udmiddelbart ikke set nogen fejl, vil du uddybe dit hint lidt:)

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 19:10

Det kunne fx være produktanmeldelser ja. Umiddelbart vil jeg sige at bloggen skal være på jeres eget domæne, for at få fuldt udbytte.

Mht. til Firefox, så dækker flash-grafikken over drop-down menuen på min pc. Der er dog ingen problemer på min mac.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 19:27

1. Det han mener er, at det er godt at have en blog. Med blogs, "opdaterer" du hele tiden siden, og det er guf for søgemaskinerne. Det er slet ikke at ændre forsiden eller produktbeskrivelserne.

2. Meta tags, skal du skide på. Google er 100 % lige glade med dem, så drop du dem bare :-)

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:48

MrVertigo: Jeg kører også på MAC. Men jeg prøver lige at undersøge på PC.

Morten: Tak for det. Jeg kan ikke finde ud af om vi kan drage nytte af blog funktionen, når vi har en på blogspot. Hvis det vi kan. Handler det så om at sætte links ind til hjemmesiden så snart vi får mulighed for det?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:26

Morten Kaltoft:

2. Meta tags, skal du skide på. Google er 100 % lige glade med dem, så drop du dem bare :-)

Hvis man bare ignorerer meta description, kan det godt komme til at koste på antal besøgende, så dit råd er måske en anelse generaliserende.

Fra Aarhus
Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 10:11

I kan fint bruge jeres blogspot blog, men umiddelbart vil effekten være større, hvis bloggen ligger på jeres eget domæne. Men en blogspot er ikke en katastrofe at bruge.

Og for at uddbyde mine tanker om content produktionen, så kunne et blogindlæg fx være "De fem fedeste hvide sneakers", "10 must have accessories til efteråret" og lignende, hvor i får præsenteret nogle varer i en lidt anden kontekst end varelister, som ikke er voldsomt inspirerende.

Og hvis jeg skulle vælge mellem at blogge og optimere meta descriptions, så ville blogindlægget vinde hver gang!

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 10:53

Morten Kaltoft:

Enig med Frank. Det er muligt at meta tags ikke betyder ret meget for hvor højt man ligger i søgeresultatet, men til gengæld kan det betyde en del for om folk klikker på dit link i søgeresultatet.

Selvom du får en fornuftig placering i søgeresultaterne i søgemaskinerne er det jo ikke ensbetydende med at folk klikker på dem. Her kan dit title tag og også meta description tagget være afgørende for hvor mange klik du modtager.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)