Hej Aminoer,
Hvor langt tid tilbage kan man trække momsen fra i sin virksomhed?
|
Et år tilbage......næppe......har oplevet et par måneder tilbage...max. 3!
Hej Aminoer,
Hvor langt tid tilbage kan man trække momsen fra i sin virksomhed?
|
Et år tilbage......næppe......har oplevet et par måneder tilbage...max. 3! |
I princippet først momsfradrag fra det øjeblik du er registreret. I praksis er det forskelligt hvor lang tid den enkelte sagsbehandler hos SKAT går tilbage i tiden.... Som oftest en stor tolerance for de sidste måneder op til opstarten af ens virksomhed. |
Nu rager det SGU af........hvorfor får jeg -5 her! Der er erfaring fra praksis, og det må vel være væsentligt i denne sammenhæng? Den er fandme noget fis, som Bent skriver i en anden tråd! |
Peter, Nok afspejler dit svar praksis - men efter min mening er det ikke god rådgiverskik at rådgive efter en ikke lovhjelmet praksis uden at nævne hovedreglen. Disclaimer: Du har ikke fået stjernen af mig. Men indrømmer at jeg ikke er begejstret for svaret. Henrik |
Henrik...det er muligt, at du har den opfattelse. Men så kommer diskussionen, hvor skal man trække grænsen........med hensyn til rådgivning mv. på dette forum. Manden spørger.....og får et svar som er o.k. og afprøvet i praksis! |
skat er hjælpsomme: 72221818 |
Ja - det kunne være svaret for mange tråde herinde! https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=17030#K9 Der er således i princippet IKKE fradrag for udgifter afholdt forud for en registrering. |