Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varme og El - hvor meget bruger du for?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg står og skal leje et erhvervslejemål - kontor -på 75 kvm i et stort rum. Nyere vinduer og døre. Bygning fra 60´erne.

Jeg er i den situation at udlejer (pga. en lang forklaring Surprise), har bedt mig komme med et udspil til, hvor meget jeg vil betale i fast beløb til varme og el pr. måned. Altså ikke vand, da det ikke forefindes i lejemålet.

Jeg vil være tilstede i lokalet 3 dage om ugen og der vil være et el forbrug fra 1 computer og printer, 1 køleskab samt 6-8 alm. lamper.

Er der nogen af jer Aminoer der kan komme med et bud. Måske har I selv et tilsvarende lejemål hvor der kan drages en sammenligning.

På forhånd tak

Birger

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 19:29

BMøllerC:

Hej!

Jeg står og skal leje et erhvervslejemål - kontor -på 75 kvm i et stort rum. Nyere vinduer og døre. Bygning fra 60´erne.

Jeg er i den situation at udlejer (pga. en lang forklaring Surprise), har bedt mig komme med et udspil til, hvor meget jeg vil betale i fast beløb til varme og el pr. måned. Altså ikke vand, da det ikke forefindes i lejemålet.

Jeg vil være tilstede i lokalet 3 dage om ugen og der vil være et el forbrug fra 1 computer og printer, 1 køleskab samt 6-8 alm. lamper.

Er der nogen af jer Aminoer der kan komme med et bud. Måske har I selv et tilsvarende lejemål hvor der kan drages en sammenligning.

På forhånd tak

Birger

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 19:32

Ups - undskyld. Jeg kom vist til at sende det ud 2 gange...Wink

Men er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig lidt på vej...??

Birger

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 23:16

Lad os sige du har 7 lamper af 50 watt, det er 350 watt

computer og printer 400 watt såfremt det er en stationær.

køleskab 100 watt

altså 850 watt når du er på kontoret i timen. Så ganger du det op med antal timer du er på kontoret gange 12 dage. Prisen på en kw er ca 3,5. (altså 1000 watt) 

Mvh

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Skrevet kl. 23:32

Tak for din enkle udregning Big Smile .

Det prøver jeg at arbejde videre med.

Birger

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 23:36

husk på at dit køleskab nok kører alle dage, da du ikke slukker dette og derfor skal det være 2400 watt eller 2,4 kw om dagen. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)