Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af selskab i DK eller udlandet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med tanker om at oprette en auktions hjemmeside, hvor jeg hovedsagligt vil ramme danskerne, men den vil også blive oversat til andre sprog og tilpasset nogle andre lande. Jeg bor i DK og det gør dem jeg vil starte virksomheden med også, men mit spørgsmål drejer sig om selskabets oprettelse. Er det lovligt at oprette selskabet i andet land eller et land med skattely og samtidig blive boende i DK og køre hjemmesiden herfra? Jeg kender ikke de jurisdiske aspekter i det sådan et off-shore selskab.

Håber I kan hjælpe

Bbh Marc Møller

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:12

Ja det er da lovligt men selskabets aktivitet vil blive skattepligtig der hvor det faste driftssted er beliggende og det vil umiddelbart være i Danmark så der er ingen grund til at tænke i skattely lande. På samme måde vil selskabet i sig selv blive skattepligtig i det land hvor ledelsen har sit sæde og det vil også være i Danmark.      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38

Tak. Hvad så hvis man flyttede ledelsen eller en del af ledelsen til det pågældende land? Vil man stadig betale dansk skat af sine danske kunder eller hvordan fungerer det i praksis. Og kan skat overhovedet tjekke disse udenlandske selskaber?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:04

Du mener hvis hovedparten af ledelsen valgte at flytte til det såkaldte skattely land ? Så ville selskabet stadig være skattepligtig af driften der hvor man har sit faste driftssted men det er så ikke nødvendigvis samme sted som kunderne er.  Det samme hvis man indsatte en fiktiv ledelse hvis man ellers vil det.

Faktum er jo at Skat er ved at få åbnet op overfor de eksotiske skattelande og sætter man sin lid til det lever man livet farligt med mulighed for fri kost og logi betalt af den danske stat. Samtidig virker det ikke specielt seriøst at stille sådan et spørgsmål.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13

Okay, men tak for dit svar. Nu har jeg bare undersøgt markedet lidt for den slags auktions hjemmesider, som jeg jeg gerne vil starte, og jeg kan se nogle af disse har location på Cypern, selvom det er nogle finnere der står bag. Og så tænkte jeg at der måske lå en skattefordel i det?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:40

- bare for god ordens skyld Bent, det er en yndet opfattelse, at en ophold på "akademiet" fx. følgende er på statens regning, det er faktisk ikke korrekt, en akademiker fra pågældende akademi får således en regning efterfølgende for netop kost og logi... det er så muligt at betalingsevnen efter opholdet er vanskelig, men det kan jo løses ved de evner man har tilegnet sig på - akademiet...

Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)