Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hul igennem, hvad nu

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 84
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siden 2002 arbejdet på noget software til at lave og udsende spørgeskemaer (http://obsurvey.com).

Nu er jeg blevet kontaktet af et større Australsk softwarefirma, der ønsker at integrere det jeg har lavet i deres produkt. Deres produkt sælges til store banker og finanshuse (bl.a. Goldman Sacs).

Nu er mit spørgsmål "Hvad gør jeg nu?"

De vil gerne lave en proof-of-concept, det tænker jeg kan tage konsulenthonorer for at lave for dem. Men hvordan skal jeg tage betalig for alt det arbejde jeg har lagt i mit software, hvis de vælger at købe det?

En mulighed ville være en årlig betaling pr. bruger af systemet eller lignende.

Min gode kammerat siger jeg skal få en stor engangsbetalig på 1.000.000 :-) Jeg tænker at jeg med en stor engangsbetaling kunne bruge pengene til at ansætte en anden udvikler og starte som selvstændig, i første omgang som kunsulenter for australierne. Og samtidigt udvilke obsurvey videre så det kan sælges til andre.

Under alle omstændigheder skal der laves en kontrakt hvor jeg beholder alle rettigheder til mit software, men hvor australierne får ret til at bruge det begrænset til inde i deres produkt. Nogen der kender en god advokat til det?

MVH

Allan Ebdrup

Copenhagen Code

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Decode Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Jeg har ikke et svar på dit spørgsmål, men jeg synes lige at jeg måtte give en klapsalve for Obsurvey. Det ser nemlig rigtigt godt ud.

Jeg sidder selv med et spørgeskema system der skal være meget fleksibelt fordi det bliver brugt i mange forskellige henseender. Det er et ganske omfattende arbejde skulle jeg hilse og sige.

Jeg synes specielt din spørgeskema editor ser rigtig brugervenlig og gennemført ud.

Tak for inspirationen og held og lykke med det hele.

Med venlig hilsen,
Bjørn Fridal

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også vælge at tage en licenspris per slutbruger. Dette betyder at du får flere og flere grunker ind som der kommer brugere på slutløsningen.

Selvom det er dejligt med en stor engangsbetaling, så forsvinder disse grunker hurtigt, og umiddelbart ville jeg nok foretrække et mindre beløb måned efter måned (i al evighed Smile). Dette gør det også lettere for firmaet der gerne vil købe din løsning at sige ja til en aftale da de ikke skal ud og finde et større beløb i deres budget.

Nu kender jeg ikke det Australske system, så jeg ved ikke hvad deres slutprodukt koster brugeren, men det er klart at hvis det er noget der koster 1000 kroner om måneden per bruger, ja så er der plads til at betale dig i hvert fald 50, mens du får nok ikke 50 hvis det koster 100 om måneden. Så find ud af hvor mange brugere de har på systemet og hvilken pris de sælger deres produkt til. Så kan du herefter sidde og lege i Excel og regne lidt på dine muligheder.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 84
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

@decode.dk

Tak for de fine ord.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 84
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

@Rasmus Lindgren

Ja du har måske ret, alternativt kunne jeg kræve en årlig betaling på et fast beløb + et lille beløb pr bruger. Jeg har jo ingen måde at checke på om de tal de giver mig for antallet af brugere er korrekt, så et fast grundbløb sikrer mig et vist beløb i det mindste.

Fra Zurich, Schweiz
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan

 

Først og fremmest - tillykke med det du har opnået indtil videre.

Du er nu kommet ind i en meget vigtig fase af iværksætteriet og det er nu du selv kan bestemme hvordan din hverdag skal se ud fremover. Du bør tænke på hvordan du bedst muligt optimere værdien af dit software og virksomhed. Ofte skaber du mest værdi ved selv at indgå i handlen som konsulent eller ansat de næste tre år. Prisfastsætningen af dit software er egentlig meget nem. Du kan analysere hvor meget værdi du skaber for de Australske købere og så tage en passende del af dette. Du tænker sikkert, hvor stor er en "passende del", men det kan kun en forhandling mellem dig og køberne afgøre. Når jeg køber andele i virksomheder går jeg altid ud fra partnerskaber, som for mig er 50/50. Det vil sige, at man splitter den merværdi man skaber for hinanden. Det handler om at skabe værdi for hinanden og tage et fair cut af merværdien. 

God fornøjelse og jeg ønsker dig alt mulig held og lykke!

Morten

 

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig spændende og vil tilslutte mig de andre ved at tage et beløb pr måned og så for antal brugere! Hvis jeg var dig, så ville jeg gå til startvækst eller andre af den slags som kan hjælpe dig med kontrakter osv.. Det er utrolig vigtigt t du gør det rigtigt fra start, fx med at du ikke skal give dem kodningen bag, fordi så kan de altid lave deres eget!

Men du må virkelig gerne skrive hvad der kommer til at ske, spændende at følge med i :)

Altid en ny ide!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Orye Schiff:

Hej Allan

 

Først og fremmest - tillykke med det du har opnået indtil videre.

Du er nu kommet ind i en meget vigtig fase af iværksætteriet og det er nu du selv kan bestemme hvordan din hverdag skal se ud fremover. Du bør tænke på hvordan du bedst muligt optimere værdien af dit software og virksomhed. Ofte skaber du mest værdi ved selv at indgå i handlen som konsulent eller ansat de næste tre år. Prisfastsætningen af dit software er egentlig meget nem. Du kan analysere hvor meget værdi du skaber for de Australske købere og så tage en passende del af dette. Du tænker sikkert, hvor stor er en "passende del", men det kan kun en forhandling mellem dig og køberne afgøre. Når jeg køber andele i virksomheder går jeg altid ud fra partnerskaber, som for mig er 50/50. Det vil sige, at man splitter den merværdi man skaber for hinanden. Det handler om at skabe værdi for hinanden og tage et fair cut af merværdien. 

God fornøjelse og jeg ønsker dig alt mulig held og lykke!

Morten

Det er et rigitg godt svar. En ting er meget klart for mig og det er at du er nødt til at finde nogle rådgivere. Mange af de store revisionsfirmaer har folk som udelukkende beskæftiger sig med ting som disse (Ernst & Young er meget aktive). Din bank har formodentlig mange kontakter.

Connect Danmark holder såkaldte springboards (jeg har selv lige haft et) hvor 5-10 erhvervspersoner giver dig gode råd. Det vil være utrolig givtigt i din situation.

Online surveys findes der masser af, og jeg er overbevist om at kvalificerede rådgivere ved hvilke handelspriser der er opnået. Der findes flere virksomhedsmæglere der professionelt rådgiver folk som dig. Uden at der forberedes en professionel "due dilligence" så er det ikke muligt at vide om dit firma er 100000kr elle 10mill. kr. værd.

Sørg for at få håndteret denne process professionelt. Det kan betyde flere mill. kr. for dig.

MVH jens

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 5. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Fra  Copenhagen - Code Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det løb ud i sandet. Jeg hjalp dem med at gennemskue hvad der skulle til for at integrere min løsning med deres over telefonen, og det blev en for stor opgave for dem. De kunne ikke nå det til deres release dato. De ville vende tilbage senere, men gjorde det aldrig. Nevermind, jeg arbejder bare videre på obsurvey og forbedrer produktet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)