Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv os en ide da vi sidder fast i vores pakke koncept

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Kort sagt har vi en service til vores kunder hvor de kan levere deres pakke forsendelser direkte til os og derved spare op til 50% på deres måndentlige pakke budget.

Lige nu har vi 10 centraler rundt om i danmark hvor folk kan indlevere pakker og afhente pakker ( lige som en pakke shop fra gls ) , problemet er så at omkostningen ved at have sådan et sted jo er pænt store, og derfor leder vi efter en løsning, enten en ekstisterede eller en der måske skulle udvilkles, hvor vores kunder kan afhente / levere pakker direkte til vores udleverings steder uden at vi skal være der.

Jeg tænker på en sluse til indlevering hvor kunden får en kode til at åbne ydre slusen, og så kan indsætte sin pakke, hvorefter ydreslusen lukkes og inder slusen åbnes hvor efter pakken bliver kørt ned i et pakkebur til sortering. det burde være til at lave da koden nemt kan skiftes ud og sikkerheden burde være ok hvis alle kunder har deres egen kode, så kan vi jo se hvem der har været der.

Hvordan får vi en pakke ud af det system igen ? giv mig nogle ideer da jeg sidder helt fast:-) det burde jo kunne lade sig gøre, men der er jo nok mange faldgrupper i udlevering.

 

Har i nogle ideer til hvordan det kunne fungere ?

 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

et automatisk højlager kan vel gøre det - man taster sin kode og pakken bliver hentet af en robot på den respektive plads. Men det er både noget der vil være dyrt, samt kunden skal vente på at robotten henter.

Alternativt en væg med låger (jf postdk). Kunden træder ind, taster sin kode på en terminal og får at vide hvilken låge han skal hente sin pakke i, den kan så enten gå op med det samme, eller også skal han taste sin kode på den også.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvorfor lave det samme som GLS?

Hvis jeg skulle forestille mig en ny leveringsform som skulle være et billigt og nemt alternativ for vores kunder, så skulle det være at pakken altid skulle kunne afleveres. Dermed havde I ingen efterfølgende håndtering i forhold til hvis folk ikke er hjemme osv.

Der skulle blot være et felt som skulle udfyldes ved bestilling, hvor kunden skal notere hvor pakken kan ligges hvis der ikke er nogen hjemme (i skur, hos nr. 77, i garagen etc).

Kunne jeg selv spare 20 kr. ved at vælge denne leveringsform gjorde jeg det gerne :·) og samtidig var jeg fri for koder, afhentning, åbningstider etc.

Nå, men det var også bare lige en tanke jeg fik da jeg læste dit indlæg :·) jeg har desværre ikke lige løsningen på dit egentlige spørgsmål :·)

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo nok vægen med låger der skal laves så:-) tror robotten er en helt dyr affære:-) er der nogle der har en ide til hvordan man lige fixer sådan en omgang låger?

Der må kunne laves en prototype der benytter en eller anden form for elektronisk låsemekanisme og at systemet sender en "åbnings kommando" til døren hvis den rigtige kode trykkes ind. ?

 

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

helle:

P.t. sender vi 2100 pakker rundt til 19  forskellige byer i dk pr mdr, og det er de kunder som skal benytte dette system. Vi er nede i 22 kr ex moms for pakker op til 5 kg 

Vi har tænkt på levering om natten, hvor vi så skulle have mulighed for at levere til kunden selvom kunden ikke er hjemme/sover eller lign, via en fuldmagt.

Vi er stadigvæk igang med at koncept udvikle endnu mere på vores koncept og finde de rette priser for levering direkte til kunden i de 19 byer. Vi tilføjer desuden en by pr mdr igennem snit, så der sker lidt i form af udvidelser osv

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvor dyrt det er med sådan et robotsystem, men nede på vores lokale apotek, har de fået sådan et robotsystem, når de taster/ scanner recepten ind, henter robotten automatisk varen frem fra lager, måske var det en ide at kigge på hvordan det system fungerer.. Bare en tanke jeg lige fik da jeg så dit indslag Smile

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Glem robotløsningen, hvis det skal være rentabelt. Det er helt urealistisk og kan ikke sammenlignes med et lille transportsystem der kan transportere medicin frem til en kunde. Det er jo i princippet ikke meget mere end de automater hvor man kan trække chokoladebarer og drikke, hvor der er et lille 2 akset servosystem. Det er noget helt andet at håndtere større pakker og det vil koste flere millioner at etablere pr. lokation.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vil I evt. være interesseret i at håndterer større enhender som 1/4 - 1/2 - 1/1 paller mv. ? - til afhentning på jeres lagre !

 

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En ide lige fra hoften: Samarbejd med nogle, der har døgnåbent og plads - en benzinkæde fx, døgnkiosker, grillbar osv. Folk henter pakkerne der og køber lidt ekstra;-)

God handel for begge parter.

vh Michael Aage

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

plantetorvet: Detkan vi nemt klare:-) send mig lige en mail på info@3xwilhelmsen.dk og lad os tage den der fra.

Michael:

Det har vi også kigget på, men jeg tror den løsning er vildt dyr da man jo både skal have en medarbejder der styrer shoppen osv.

Hvis i kender nogle der har en pakkeshop fra gls vil jeg gerne kontaktes, da det kunne være lidt spændende at se hvad de betaler for det. Der skal jo helst være en økonomisk gulerod i sådan en aftale

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)