Mig og et par venner fik en rigtig god idé til et tøjmærke, men vi er ikke sikre på, at det lige er så let som man tror, at lave et tøjmærke.. Det er jo ikke noget overdrevet stort, men bare for at vise vores koncept ud til verden(Danmark er nok en god start, haha), og så håbe at den synes om det.
Spørgsmålet er ret enkelt, hvordan laver man et tøjmærke, og hvad kræves der? :-)
Sandt. Det var også sådan et svar jeg havde regnet med. Men tror du ikke der er en måde, hvor man kan indsende en kollektion eller et koncept til et større firma, og hører hvad de synes om idéen. Så betaler de evt. for at få det udgivet, hvis de er hook på konceptet, og man får selv 50% af indtægterne... eller noget i den stil. Det skal lige siges at jeg ikke aner noget som helst mht. det her emne. :-P
Er enig med fashion. Det du også skal huske er at skille dig ud fra mængden. Hvorfor er du bedst? Hvad gør dit mærke specielt? Er det billigt, god kvalitet eller hvad ved jeg?
Det skal du finde ud af før du går i gang
/ Morten
Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere
Sandt. Det var også sådan et svar jeg havde regnet med. Men tror du ikke der er en måde, hvor man kan indsende en kollektion eller et koncept til et større firma, og hører hvad de synes om idéen. Så betaler de evt. for at få det udgivet, hvis de er hook på konceptet, og man får selv 50% af indtægterne... eller noget i den stil. Det skal lige siges at jeg ikke aner noget som helst mht. det her emne. :-P
Jo det er der, hvis du vil forære alle dine ideer mm væk GRATIS...
Alle brands følger en nøje planlagt stil og trend, og de arbejder ½-1½ år ud i fremtiden. Dvs det du kommer med nu, og som måske er moderne nu, kan være svært at tilpasse deres kollektioner, og evt være moderne om 1 år (bare et eksempel).
Du kunne prøve at slå dig samme med et mindre dansk brand, men det bliver nok MEGET svært. De gider i hvertfald ik gå med på ideen, med mindre der er et kæmpe potentiale...
Er enig med fashion. Det du også skal huske er at skille dig ud fra mængden. Hvorfor er du bedst? Hvad gør dit mærke specielt? Er det billigt, god kvalitet eller hvad ved jeg?
Jo det er der, hvis du vil forære alle dine ideer mm væk GRATIS...
Alle brands følger en nøje planlagt stil og trend, og de arbejder ½-1½ år ud i fremtiden. Dvs det du kommer med nu, og som måske er moderne nu, kan være svært at tilpasse deres kollektioner, og evt være moderne om 1 år (bare et eksempel).
Du kunne prøve at slå dig samme med et mindre dansk brand, men det bliver nok MEGET svært. De gider i hvertfald ik gå med på ideen, med mindre der er et kæmpe potentiale...
Okay.Men man kan vel lave den aftale, at man får en procentdel af salget, hvilket betyder at idéerne ikke bliver givet væk GRATIS? :-) Har du nogen idé om hvad det koster at købe patent på et koncept, hvis det overhovedet er muligt?
Vi er mest i tvivl om, hvem vi skal gå til, hvis det var.
Jeg er nu ikke helt enig med de andre. Dette kommer dog an på, om I satser på, at jeres kollektion skal føres i butikker. For I kunne jo åbne en webshop og se om I ikke kan få tøjet trykt billigt et sted i små mængder. På den måde kan I holde udgifterne lave og stadig få nogen til at gå med jeres kollektion.
Det er måske også en god feeling på, om folk gider købe det.
Jeg er nu ikke helt enig med de andre. Dette kommer dog an på, om I satser på, at jeres kollektion skal føres i butikker. For I kunne jo åbne en webshop og se om I ikke kan få tøjet trykt billigt et sted i små mængder. På den måde kan I holde udgifterne lave og stadig få nogen til at gå med jeres kollektion.
Held og lykke med det.
Har du nogen idé om et firma, som kan trykke vores tøj?
Held og lykke med det.
Har du nogen idé om et firma, som kan trykke vores tøj?
Tex-tryk er meget på amino, og de trykker ihvertfald på tøj.
Det er ikke til tøj-brands, men mon ikke de kan give en god pris, eller et godt forslag på en anden?
/ Morten
Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere