Jeg forstår altså ikke PostDK's volumentillæg. Prøv lige at forklar mig om der er noget jeg har misforstået Hvis jeg sender en kasse, må den fylde 50x50x100cm uden at betale volumentillæg Hvis jeg sender et rør. må det 'kun' fylde 25x100cm Så et rør på 30x100 cm udløser volumentillæg, men hvis jeg putter røret i en kasse på f.eks. 40x40x100, så skal jeg ikke betale volumentillæg. Er det korrekt og hvor er logikken, hvis det ER korrekt? |
Det er korrekt forstået, og logikken kan være svær at se.
Dog hænger det sammen med håndteringen og de maskiner der skal benyttes under postsorteringen.
Du kan jo f.eks. selv prøve at tage 10 stk kasser og stable dem midt på gulvet, hvorefter du tager 10 rør og stabler ved siden af.
Resultatet er naturligt nok at kasserne bliver stående - rørene gør ikke.
Dermed har vi netop bevist at håndteringen af kasserne er en del nemmere end rør og dermed også kan gøres billigere.
Den smarte forbruger af postydelser vil derfor benytte et alternativ til rør som er enten trekantet eller firkantet, og vupti har du indholdet emballeret på samme måde, og lige så forsvarligt som i rør, MEN sparer porto fordi emballagen er kantet og dermed let at håndtere ;o)