Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Volumentillæg - forskel på runde og 4kantede pakker

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår altså ikke PostDK's volumentillæg. Prøv lige at forklar mig om der er noget jeg har misforstået

PostDK Volumentillæg

Hvis jeg sender en kasse, må den fylde 50x50x100cm uden at betale volumentillæg

Hvis jeg sender et rør. må det 'kun' fylde 25x100cm

Så et rør på 30x100 cm udløser volumentillæg, men hvis jeg putter røret i en kasse på f.eks. 40x40x100, så skal jeg ikke betale volumentillæg.

Er det korrekt og hvor er logikken, hvis det ER korrekt?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 10:55

Det er korrekt forstået, og logikken kan være svær at se.

Dog hænger det sammen med håndteringen og de maskiner der skal benyttes under postsorteringen.
Du kan jo f.eks. selv prøve at tage 10 stk kasser og stable dem midt på gulvet, hvorefter du tager 10 rør og stabler ved siden af.
Resultatet er naturligt nok at kasserne bliver stående - rørene gør ikke.
Dermed har vi netop bevist at håndteringen af kasserne er en del nemmere end rør og dermed også kan gøres billigere.
Den smarte forbruger af postydelser vil derfor benytte et alternativ til rør som er enten trekantet eller firkantet, og vupti har du indholdet emballeret på samme måde, og lige så forsvarligt som i rør, MEN sparer porto fordi emballagen er kantet og dermed let at håndtere ;o)

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Danmark
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:03

Jeg holder med Kim, det handler om håndtering.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 11:29

Kim Thranborg:

Den smarte forbruger af postydelser vil derfor benytte et alternativ til rør som er enten trekantet eller firkantet

Godt så. Så fik jeg forklaringen, så er spørgsmålet bare hvor rundt noget skal være for at blive betragtet som et rør Big Smile men tak for informationen

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:47

Teksten er så kringlet, at selv Post Danmarks medarbejdere ikke kan svare korrekt på det!
Da jeg fik en utroværdig forklaring af en Post Danmark medarbejder, valgte jeg selv at teste det, ved at holde øje med hvilke priser jeg betalte, for forskellige pakker.

Jeg kan fortælle dig, at de andres forslag ikke er korrekte. Læg iøvrigt mærke til at der står "rulle- eller stangform". Det tolker jeg som at selve formen ikke er afgørende, men at det handler om relativt lange/tynde pakker, indenfor de nævnte mål.

Teksten fra Post DK er således "For postpakker i rulle- eller stangform betales volumentillæg, hvis diameter/højde overstiger 25 cm og længden 100 cm. "

Læg mærke til at det hedder "overstiger 25 cm og længden 100 cm"
Dvs. begge målene skal overstiges, hvis man skal betale volumentillæg.

Det var sådan jeg forstod det efter flere gennemlæsninger, men ville sikre mig det ved at spørge Post Danmark. Der opfattede medarbejderen det på samme måde som dig.

Jeg har endnu ikke betalt volumentillæg på de pakker jeg sender der er knap 1,5 meter lange og ca. 20 i højre/diameter. Og jeg er sikker på at det ikke er en venlig gestus fra Postens side :-)

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 11:55

Allan.:

Jeg har endnu ikke betalt volumentillæg på de pakker jeg sender der er knap 1,5 meter lange og ca. 20 i højre/diameter. Og jeg er sikker på at det ikke er en venlig gestus fra Postens side :-)

Jeg er / var 110% sikker på at en hver pakke der er mere end 100cm på den ene eller anden led, blev påduttet et volumentillæg. Men så må jeg jo tage fejl.

Dvs. et udstødningsrør på 120cm x 10cm ikke udløser volumentllæg? Hvis det er rigtigt, så er min opfattelse af volumentillægget i hvert fald helt forkert.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:41

Hej Rene
Jeg er 99,9 % sikker på at jeg har ret, da jeg som sagt har tjekket hvad jeg betaler. Prøv at send en pakke og hold øje når regningen kommer. Og skriv så resultatet her i tråden :-)

Maximum målet for pakker generelt hedder iøvrigt max. 150 cm og længe + omkreds = 300 cm.

I det nævnte tilfælde overholder du målene.

Hvis den f.eks. var 120 cm. x 30 cm. så ville du overskride begge mål, og dermed betale volume.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)