Din idé (som jeg i grunden synes er udmærket) er allerede udført på andre måder (elektronisk omdrejningsbegrænsning, fartpilot osv.). Så efter min mening må du, som så mange andre før dig, nok bare erkende at bare fordi man selv oplever et eller andet "problem" er det ikke sikkert at andre ser det på samme måde.
Om det er farligt eller ej, kan jeg ikke vurdere, men kan godt forstå at et "fremmedlegeme" monteret under speederen nok ville anses som en potentielt farlig ting. Især tror jeg forsikringsselskaberne ville være imod.
Men er det ikke tankevækkende at i stedet for at beherske sin trang til at køre stærkere end man må, skal der udvikles redskaber der holder styr på en? Og når respekten for lovens fartgrænse forsvinder er det nødvendigt med en "fysisk" fartgrænse? Måske ligger problemet ikke i bilen, men i bilisten?
Det er ekstremt farligt, fordi der i trafikken kan opstå situationer hvor du kan undgå en farlig situation ved at accelerere dig ud af den, denne mulighed udelukker du jo mere eller mindre ved at knalde en klods i bunden af bilen.
Det kan du måske have ret i, men der er jo en grund til så mange kører for stærkt og ikke overholder fartgrænserne.. Hvad får den danske befolkning til at kører stærkt ? det er jo ikke kun os unge der er glade for den højre pedal. Også de fine audi,BMW og audi kører kan lide den pedal ( selvf ikke alle! ).
Hvor mange tror i sådan helt ærligt aldrig har kørt over de tilladte fartgrænser ?.. tror stort set hele danmark kan svare ja til de har gjordt det eller gør det.
Men jeg pakker vist bare ideen ned i skuffen igen ;-)
Man køber jo heller ikke en bil med en V6 motor for at sætte en klods ind under speederen så den ikke kan køre og accelerere så hurtigt. I mine øjne ligner det noget som Det Radikale Venstre o.l. kunne finde på at foreslå
Ja på motorvejen så bukker de sig lige ned og tager klodsen væk under pedalen, man kan nemt styre med den ene ben imens man flytter den lille klods det er ikke så færligt.
Nej de chip som er lov krav i danske lastbiler i dag, gør at de ikke kan køre over 80 km. i timen og hvem ved, måske en dag kan den chip køre over gps`en så nå lastbilen kommer ind i byen så sættes hastiheden ned til 50 km i timen måske.
har man store biler må de jo ikke kører hurtigere aligevel ;-)
Så alle burde jo kunne nøjes med en lille fiesta ;-) dog en st. car til barnevognsfolket..
De store biler kan man jo desværre ikke bruge lovligt til det de er lavet til ;-)
Hej opretgratis.dk
Jeg har en stor farmilie med to voksende og 5 børn under 9 år, det skal sku være en stor st. car for vi kan være der med barnevogn, to klap vogne og oppakning
Ideen er god, men ville være ret farlig i praksis.
Der er som jeg ser det flere dimensioner af det, hvis det er for at få folk til at skifte gear hurtigere så de ikke tager så mange omdrejninger, så kunne jeg godt se ideen med et apperat der målte omdregninger og gav et blink eller lign. når det var tid til at skifte, det findes selvfølgelig allerede i nogen blier, men jeg har ikke set det til eftermontering.