Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

20 GB - hvor meget er det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er lidt på udkig efter et mobilt bredbånd. I den forbindelse kan jeg se, at mange pakker sælges med et max forburg åp f.eks. 20 GB pr. måned.

For mig siger det intet Sad . Kan en eller anden pædagoisk Amino mon på bedste Jørgen Clevin måde mon forklare mig sådan cirka hvor meget det er.

Betyder det at jeg kan surfe rundt på amlindelige sider som f.eks. Amino dagen lang i en måned eller? Jeg ved det måske kan værelidt difust, fordi mange ting kan spille ind - men alligevel.

Kan jeg forøvrigt et eller andet sted åp min computer se, hvor meget jeg inden for en given periode (måske den sidste tim) har brugt ag plads for at surfe rundt.

På forhånd tak

Birger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13

Når du køber et mobilt bredbånd, installerer den første gang du sætter den i din computer, et program der viser din hastighed på nettet og forbrug.

Hvis du bruger nettet meget eller der er ungdom i det, kan 20 GB sikkert ikke slå til, og normalt hvis du har brugt de 20 GB inden månedens udløb, bliver din hastighed sat ned til næsten ingenting.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I 99,99% af alle tilfælde er 20GB trafik om måneden nok til at alle de websider du overhovedet kan nå at besøge. Du kan hente alt den mail du orker, du kan skrive alle de indlæg på amino.dk som du gider og du kan google alt det du kan overkomme.

Du kan såmendt også downloade en film eller to, streame TV2 Sputnik eller gejle ud på Youtube.
20GB er meget og du skal være meget aktiv for at bruge alt den trafik.
Jeg har selv "kun" 10GB trafik og jeg bruger det meget uden at 3 brokker sig. Tror jeg nærmer mig 5GB om måneden og deri skal påtænkes at mange af mine kunder email'er store og tunge filer.

De 20GB trafik er sat som en grænse for, at du ikke skal gå amok i store og mange filmdownloads eller stille din egen lille fil-server op med et bredbåndsmodem i.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 12:22

Hej Birger.

Godt spørgsmål :)

Det kommer meget an på dit aktivitetsniveau på nettet. Men jeg tror ikke at du kommer over 20gb hvis du kun surfer på nettet, og ikke downloader så meget data (store billeder, eller smider filer frem og tilbage).

Du kan godt se hvor meget data du bruger men hvordan du gør det afhænger lidt af hvilket styresystem du bruger?

På Windows XP kan du se hvor længe du har haft forbindelse til netværket, hvor mange pakker der er sendt, og i hvor store mængder. Men kan guide dig lidt nærmere hvis du nævner dit styresystem. EDIT: Der lovede jeg vist mere end jeg kunne holde, XP holder kun styr på pakkeantallet jvnf.:

/ Kasper.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 12:57

Har mobilt bredbånd hos 3 hvor der ingen grænse er, men bruger det dog kun sekundært, men der kommer jeg yderst sjældent op på 5-10 GB om måneden. Dog vil 20 GB nok have været lidt lavt, men ikke utænkeligt, at jeg ville kunne holde mig under det.

Men man bruger hurtig en ½ GB når man sidder og bruger det til at surfe nogle timer.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 13:03
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:31

Takker for jeres hurtige og forstålige svar.

Det giver mig lidt et billed af hvad 20 GB er.

Takker - Birger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)