Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtægt ved bannerreklamer etc.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer

Jeg har en Idè på tegnebrættet, hvor en hjemmeside skal generere indtægt via banner reklamer - pay pr click osv.

Da jeg er helt ny og aldrig har solgt eller drevet lignende forretning - ønsker jeg alle former for feed back på denne tråd.

Ser frem til at høre fra Jer

Mvh Nicky

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:36

Hej Nicky.

Det lyder spændende..

Men du må nok præcisere lidt mere, hvad ønsker du feedback på?

Skal du leve af indtægterne? Er det en blog, og blot noget du vil tjene 100 kr. på om måneden?

Der er nogle som lever udelukkende af indtægter fra blogge, og andre taber hver eneste måned penge, fordi hostingen er dyrere end indtægten.

Mvh.

Casper.

Fra Køge
Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 21:00

Hej Casper

Tak for hurtig svar Yes

Det som jeg ønsker præciseret - er hvordan sådan noget gribes an. Og ja.. På sigt vil det være fint og kunne leve af det, men jeg er på nuværende tidspunkt i fuldtidsjob som jeg er godt tilfreds med..

Blog? - vil jeg ikke kalde det... Det er et mediecenter hvor div annoncøre er registreret med deres link og tilbudsaviser. Mere kan jeg ikke sige lige nu...

Og nej - 100kr er ikke et mål Stick out tongue - skal hertil siges at jeg har lagt en tråd andet sted. Skal høre dig om du kan se den??

Jeg er jo helt grøn i dette forum - og har lige fået denne ide igår aftes.. Så den er stadig varm og ikke planlagt i en bredere grad endnu. Har dog i et par år søgt flere muligheder for at starte en e-shop - men har ikke fundet den rette vare til det. Og nu er denne ide så fremkommet hvor det ikke er en fysisk vare der udbydes - men en serviceportal for brugere, hvor annoncør betaler for pladsen og henvis/link til egne websites.

Håber jeg har hjulpet dig og evt andre på vej, til min søgen på svar..

Nicky

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 08:42

Hej Nicky.

Det var så lidt.

Velkommen til Amino :)

Jamen, du griber det vel simpelt an ved at få lavet din side, og når den bliver bygget sørger du for at der er plads til bannerreklamer. Evt. oppe i topbanneret, eller et andet sted så der er reklamer på hver side. Få dem til at passe naturligt ind på siden - så det ikke ligner en reklamesøjle.

Okay, spændende, du må lige smide et link når den er færdig.

Hvilket emne har du lagt den anden tråd under?

Spændende :) Altså det er svært at sælge annoncepladser til folk, uden du har meget fast trafik. Tjek fx. www.min-mave.dk og klik på annoncering. Birgit som ejer siden har virkelig meget styr på det, men hun har jo også lavet undersøgelser og meget mere. Så i starten vil jeg nok anbefale dig blot at bruge fx. Partner-ads.dk eller Euroads.dk.

Har du brug for svar på andet? :)

Mvh.

Casper.

Fra Køge
Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 10:17

Hej igen Casper

Det er jo bare super fantastisk at se alle jer Aminoer komme med gode vejledninger. Den anden tråd ligger på "hvilken virksomhed vil jeg lave" og er navngivet "den grønne idè".

Jeg har tjekket min-mave.dk - og det giver mig et foreløbigt indtryk af, hvilke oplysninger der evt kan være synlige på siden. Dertil kunne jeg godt tænke mig lidt indsigt i afregningsformen for en bannerreklame? Er der både et oprettelsesgebyr - og herefter afregning målt udfra trafik og henvisning/klik på reklamen?? Og har du/i nogen ide hvad pris er på så noget? Jeg er jo nød til at prøve og lave et budget på det...

Ellers syntes jeg du er en interresant fyr med mange jern i ilden. (trods de 17år) Det er sgu flot gået champ Wink

Mest af alt har jeg nok brug for at finde en samarbejdspartner til projektet. Var det evt noget for dig? Jeg kan se vi ikke er så langt fra hinanden, Tåstrup vs Køge Yes

Hyg dig -

Nicky

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 10:38

En ting der helt sikkert er meget vigtig er at du kan skaffe relevante annoncer. Hvis du driver et site som omhandler rejser så virker det ikke at annoncere for fuglefoder. 

Derfor er det vigtig for dig at finde ud af hvor du kan skaffe de mest relevante annoncer. Men hvis du vil køre et medie-site hvor du vidergiver din trafik til f.eks. rejseselskaber så er der en god mulighed for at tjene en skilling på diverse sign-ups og affiliate aftaler. Du bør bestemt overveje at tage dig betalt for at give din trafik videre. 

Uanset hvad du dog ender med at lave så sørg for at skaffe trafik til siden - det ikke alene øger dine chancer for at få de gode annoncer hentet hjem til siden, men det øger også chancen for at der bliver klikket på dem.

Mvh.

Janus

Fra Køge
Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 13:50

Hej Janus

Tak for et godt og brugbart svar -

Min idè omhandler en mediecenter, hvor annoncøre har deres reklameavis liggende med tilhørende link til egen webshop. Så derfor er der rig mulighed for din omtalte trafik betaling.

Tak for din interresse indtil videre - kommenter gerne mere på tråden.. Yes

Bedste hilsner

Nicky

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:02
Fra Køge
Tilmeldt 8. Jan 09
Skrevet kl. 15:48

Fuldstændigt korrekt -

Noget i stil med det...

Hvad syntes i evt produktet - jeg forestiller mig at lokale aviser også skal være indeholdt på siden...

Bedste hilsner

Nicky

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)