Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-)

Jeg står og skal til at lave en webshop med min daddy (pengemanden ;-)), som skal handle med tøj. Jeg har rimelig godt styr på meget af det grundlæggende mht. webshoppen og har tilmed også læst et par bøger.

Jeg regner med at vælge magentohotel.dk og få dem til at tilpasse mit template, som jeg får lavet andetsteds.

Mit problem ligger simpelthen i, at jeg ikke ved hvor jeg skal starte henne.

Er det simpelthen bare i grove træk, at blive momsregistreret og så gå igang med at få opsat sin webshop, design osv.? Hvor man så derefter kontakter de forskellige mærker og får indkøbt noget tøj. Jeg har kontaktet enkelte mærker, som først ville se webshoppen før de ville gå videre.

Hvor ville i starte? og er der nogle ting som man virkelig skal være opmærksom på inden man starter?

Mvh,

Mads Kjærgaard

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:32

Du behøver ikke at momsregistrere dig i starten, om end visse leverandører måske vi opfatte det mere seriøst.

Hilsen, Robert

Fra København Ø
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 16:39

Præcis, det er der problemet ligger. Har jeg ikke lyst til at ligge 25% til i starten og det samme med designet. Ellers ville jeg heller ikke gøre det.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er en god ide at blive momsregistreret. Det koster jo ikke noget. Omvendt får man typisk brug for en revisor når man skal til at lave moms- og årsregnskaber. De første penge jeg tjener går næsten altid til en god revisor Smile

Hvis du skal til at indkøbe tøj hos leverandører virker det også mere professionelt at være momsregistreret. Men ja, når du først har virksomheden kan du bare begynder at ringe rundt og introducere dig.

Husk også at du skal have en PBS aftale hvis du vil modtage dankort (generelt en god ide)

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:12

Syntes du skal gå en tur forbi en revisor (men ring eller skriv først). De fleste tager ikke noget for det første møde, Desuden har vi en svaghed for at hjælpe nogen godt igang med deres første forretning eller stoppe den hvis grundlaget ikke er godt nok.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28

hej Mads

Inden du kaster dig ud i noget, find ud af om der er penge i din idé. Har du solgt tøj til diner venner og bekendte, så du ved det kan sælges?

Planlæg så hvad du vil med din nye forretning. Er der ren hobby eller noget du vil leve af? Vil selvfølgelig foreslå at du læser mig bog om hvordan man starter og og hvad man skal tage hensyn til, så har du da en vis platform at gå ud fra.

Mange hilsener

Flemming

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)