Og så lige en gang til for prins Knud.... Jeg havde skrevet kladden til kapitel 3 så den fyrer jeg lige af før jeg trækker piben i land...
Descriptions/beskrivelser. Descriptions indgår ikke direkte i en hjemmesides indhold, men er en form for ekstra (meta) information om hjemmesiden som søgemaskinerne kan bruge til at vise i deres søgeresultater. Hvis man f.eks. skriver Thorborg i google så får man flg. resultat frem:
Her kan man bl.a. se at Martin Thorborg (hvem han nu er..;-)) har skrevet en titel der kun ses en del af.... Beskrivelsen vises i hele sin længde: "Her kan du læse om Martin Thorborg fra Jubii og booke ham som foredragsholder." Descriptions skal som titles være unikke for de forskellige sider. Man opretter sin description i kildekodens head sektion som en Meta-tag. Hvis man ikke opretter en Meta-tag med en beskrivelse eller hvis beskrivelsen er dårlig (f.eks spammer keywords) tager søgemaskinen indhold fra teksten på hjemmesiden hvilket ikke altid er hensigtsmæssigt. En beskrivelse bør kun være 160 tegn - da det er det antal der vises i Googles søgeresultater. Syntaksen på en Meta-tag for beskrivelser er: <HTML> <HEAD> <TITLE>Emne side 1 - evt firmanavn</TITLE> <META name="description" content="....beskrivelse..." /> .. Huskeregler til en beskrivelses indhold: undgå at kopiere sidetitlen undgå keywords der ikke indgår i sidens indhold indrag indhold og nøgleord fra sidens indhold opfordr i ord til handling på teksten. Dvs. beskrivelsen er en introduktion til det emne/de produkter der omtales på selve siden. En god beskrivelse er uden fyldord men istedet med et begrænset antal keywords som siden handler om, samt en opfordring til at besøge siden for at lære mere, tilmelde sig eller købe nogle varer - eller foredrag som i Thorborgs tilfælde. Dette er blot mine 2 cent til dette kapitel - har du tilføjelser eller korrektioner så kom frit frem med dem. Hvis du synes der skal skrives andre kapitler så fyr løs - jeg har jo ikke præsenteret mange SEO-hemmeligheder..;-)) Vh Bo |
Hej Bo
Rigtig spændende læsning. Jeg tænkte på om du havde mulighed for at give en uddybning af keywords. Hvad er det? Og hvad er der af gode tips.
F.eks. hvis man skal sælge t-shirt, er det svært at finde nogle keywords, som man kan konkurrere med de store i branchen på?
På forhånd tak.
God weekend.
Mvh Frederik - www.thisokay.dk