Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den bedste regnskabs og bogholderi løsning?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal.dotm 0 0 1 57 325 FN 2 1 399 12.0 0 false 18 pt 18 pt 0 0 false false false

Jeg er i gang med undersøge hvordan regnskabsarbejde og bogholderi kan forbedres og gøres nemmere for små og mellemstore virksomheder.

Så lad mig høre hvad du mener, der skal til for at for dig for at gøre dit liv nemmere i forhold til regnskab, revision, bogholderi, skat, bank osv. Det behøver ikke være noget der findes, men mere dine personlige ønsker - den slags der vil få dig til at sige AHHH..Det var jo lige det jeg gerne ville have.

Hvis du har nogle historier eller oplevelser (gode/dårlige), der er tankevækkende, så er jeg lutter ører for disse :-)

Mvh henhov

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 14:11

Hej Henhov

Simpelt, du tager et bogholderi og flytter automatisk over i et regnskab der kan afleveres til E og S samt SKAT, med alt det loven nu kræver. Sætter det hele online imod en årlig brugerydelse. Så har alle virksomheder en mulighed for selv at aflevere deres regnskab. Så lægger du et skatteberegningsprogram bagved.

Tilmeldt 20. Sep 09
Skrevet kl. 08:41

Tak RevisorOlsen

Kender du nogle online-løsninger der kan lave dele eller det hele af det du snakker om her? Hvis det er en simpel løsning, så burde den vil findes derude..

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 09:00

Navision og Magnus går og rumler med det.

Det er ikke bare lige.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:14

Det er vel alle online regnskabers mål at blive fuldt ud automatiserede, således at man indberette til skat ved at trykke på en enkelt knap.

Desto mere man kan få automatiseret af regnskabet desto bedre. Der er sket en enorm udvikling de sidste mange år, og jeg er sikker på at vi indenfor få år vil se fuldt ud integrerede løsninger, hvor regnskabsbyrden er nede på et absolut minimum.

Tilmeldt 20. Sep 09
Skrevet kl. 09:31

Ja, det er jeg helt enig i.

Det lyder jo ret enkelt, men hvad er det som står i vejen for en sådan løsning?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 10:05

Hvis jeg skulle lave mit eget regnskab igen, skal det ned på idiot plan for at jeg gider.

Det skulle bogføres sådan at jeg vælger en række spørgsmål/svar for at bogføre tingene og med mulighed for at lave mine egne genveje til bogføring.

Penge gået ud af din konto >        der er købt markedsføring

Betalt telefoni

jeg har betalt moms

osv..

Penge gået ind på din konto>                 Der er solgt en vare

Der er modtaget moms retur

osv..

Altså helt tilbage i børnehaven, ikke en kontoplan med en masse konti, men bare tekst der beskriver hvad der er sket. Ja så skal der selvfølgelig som nævnt tidligere være automatisk indberetning.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 11:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har fat i en grundlæggende fejl, som rigtig mange små, nye virksomheder begår. Man tror at regnskabet blot skal være nemt og kunne klares med venstre hånd.

Regnskabet er virksomhedens hjerte og hjerne. Uden et ordentlig regnskab, ingen virksomhed. Magter man ikke selv opgaven - eller gider den ikke - så få en anden til det, men lad være md at degradere opgaven til venstrehåndsarbejde. Regnskabet er mindst lige så vigtigt som markedsføringsplaner og salgsindsats - hvordan kan du vide hvad din salgsindsats har givet, hvis dit regnskab ikke kan vise det? Hvilken vare tjener du flest penge på - og regner du i DB eller DG?

Ja, der findes sikkert virksomheder, der klarer sig uden styr på økonomien.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:48

Jeg kan ikke være mere enig.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Sep 09
Skrevet kl. 08:51

Hvis du mener at regnskabet er virksomhedens hjerte og hjerne, hvordan vil du så få en virksomhed, der mener at denne del af arbejdet skal helst være så simpel, som muligt (helst venstrehåndsarbejde) til at se lyset?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)