Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento eller osCommerce

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i tankerne at bygge en webshop og har kigget på opensource produkterne Magento og osCommerce. Men hvad er at foretrække? Tanken er at bygge den op med udgangspunkt i en "standard" skabelon også fjerne alle de ting som skal designes fra bunden (Logo, topbanner osv..).

Hvilke af de 2 løsninger er lettest at gå til?

Jeg har nogle krav til løsningen:

• Jeg skal selv kunne hoste og drifte den
  • Den skal kunne køre på en linux med mysql
  • Det skal være muligt at bruge gavekort
  • Den skal være fleksibel med mulighed for at installere moduler
  • Jeg skal selv have mulighed for at kunne rette i HTML koden
  • Mulighed for integration med økonomi systemer
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 12:08

Hej Henrik

Først og fremmest held og lykke med projektet - det en rigtig fede periode du ved at gå ind i, men også hård. Jeg vil helt klart anbefale det nye Magento system, hvorfor har jeg skrevet et indlæg om her: Hvorfor vælge Magento-system?

Håber det kan bruges, fortsat god søndag.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 12:09

Jeg kan ikke helt præcis huske specifikationerne på de to shopsystemer. Men jeg vil blot forberede dig på at 80% af de indlæg/svar der kommer er meget subjektive. Det er lidt lige som religion - hvad "tror" man på.. Du kan sammenligne det med diskussionen med Mac og Windows. Hvis begge systemer kan det, du har brug for, og du selv har mulighed for at sætte det op osv. Så syntes jeg du skal teste begge to og se hvilket der passer til dit temperament. Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:20

Jacob Leander Christensen:

Jeg kan ikke helt præcis huske specifikationerne på de to shopsystemer. Men jeg vil blot forberede dig på at 80% af de indlæg/svar der kommer er meget subjektive. Det er lidt lige som religion - hvad "tror" man på.. Du kan sammenligne det med diskussionen med Mac og Windows. Hvis begge systemer kan det, du har brug for, og du selv har mulighed for at sætte det op osv. Så syntes jeg du skal teste begge to og se hvilket der passer til dit temperament. Smile

Tjah.. Måske.. Men Magento er en nyere platform og man har kunne designe det fra bunden op som shop systemer skal se ud anno 2009. OsCommerce er efterhånden en gammel slager. Dette betyder selvfølgelig at det er godt testet og det har et godt community osv.

Jeg ville selvfølgelig vælge Magento til en hver tid (bemærk at det kræver noget mere af serveren hvis du selv vil hoste).

Jeg vil egentligt ikke komme med en længere udredning af features, firmaet bag Magento osv men blot henlede din opmærksomhed på de to demoshops som ligger ude til skue. Jeg er klar over at man selvfølgelig kan designe sin shop som man vil, men dette er de officielle sites og siger måske også lige om publikummet:

osCommerce: http://demo.oscommerce.com/

Magento: http://demo.magentocommerce.com/

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 12:25

Hej,

Jeg ville personligt helt klart vælge Magento, Oscommerce er efter min mening for gammelt og ikke uptodate. Hvorimod Magento er en super lækker og moderne shop. Dog synes jeg også at dine tekniske evner har betydning. Der er ikke nogle tvivl om at Oscommerce er lettere at arbejde i og finde rundt i, desuden vil den også være billigere at lave ændringer i da en programør ikke vil skulle bruge så mange timer som hvis det havde været en Magento. Men altså jeg synes personligt at Magento er at fortrække :)

mvh Kristoffer

Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 12:30

Hej Rene

Jeg har været inde og læse dit indlæg om magento - Super at man lige kan få lidt for og imod Smile

Jeg har prøvet at sætte magento systemet op, og min første tanke var hold da op det kan meget. Men selve cms delen var jeg ikke super positiv overrasket over. Det kræver selvfølgelig mange timers læsning for at forstå helt hvordan det virker.

Kan du anbefale nogle gode e-bøger til magento? Jeg har kigget på magento´s egen officielle bog, men synes ikke der står så meget om design mere om administration.

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 12:34
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:42

Henrik2055:
Kan du anbefale nogle gode e-bøger til magento? Jeg har kigget på magento´s egen officielle bog, men synes ikke der står så meget om design mere om administration.

Hvis du vil vide mere om at designe til Magento, kan du også kigge her: http://www.magentocommerce.com/design_guide

Fra København N
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:52

Jeg har udført en højst uvidenskabelig undersøgelse at OsCommerce og Magento, og en umiddelbar konklusion er at jeg generelt bedre kan lide Magento. Alene af den grund at jeg oftest kan genkende OsCommerce siderne. Det virker som om at enten er designmulighederne begrænsede i OsC eller også bliver mulighederne bare ikke udnyttet.

Back-end mæssigt, kommer der bare meget mere med i en standard installation af Magento.

Min stemme er på Magento.

PS: Husk at det skal ligge på en KRAFTIG server.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)