Vi er en nyopstartet virksomhed som har udviklet et online booking og reservationsstyringsløsning til restauranter og cafeer.
Vi har i udviklingen af systemet taget det bedste fra de bedste og lavet en stabil og intilligent løsning til en pris som ligger 50% under konkurrenterne.
Spørgsmålet er hvordan kommer vi bedst ud til vores målgruppe?
Da vi alle bag TableManager har en baggrund fra konsulentbranchen på godt og ondt, har vi et princip at vi ikke ønsker kunder som ikke får en målbar værdi af vores løsning derfor tilbyder vi dem at teste det gratis i 6 måneder (Normalt 3 mdr).
Håber I kan give nogle gode fif til hvordan vi møder vores målgruppe bedst.
Er du restaurant ejer er du naturligvis også velkommen til at kontakte os direkte, så kan vi yderligere tilbyde gratis opsætning på jeres nuværende website samt personlig træning over det meste af danmark (begrænset tilbud ;-)).
det ser overordentligt interessant ud. Jeg har selv arbejdet i restaurationsbranchen i mange år, og kender til de gængse reservationssystemer, lige fra Maylandkalenderen, til en elektronisk styret version. Jeg kan især god lide, at i lægger op til at lave en form for grundplan over restaurationen med borde o.l.
Skulle i have brug for en sparring der kender branchen indefra, skal du bare smide mig en mail med spørgsmål. Det skal dog siges, at jeg ikke har været beskæftiget i restaurationsbranchen indenfor de seneste to år, men har dog stadig bordbestillingensproblematikkerne i hovedet.
Normal
0
21
false
false
false
DA
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
Hej Jesper
Jeg ville nok tage en snak med hhv DRC og HORESTA om en evt redaktionel
profil i deres brancheblade.
Jeg har selv arbejdet som konsulent i HoReCa og haft 5 forretninger i
branchen (hhv. diskoteker og cafeer), jeg kender branchen skide godt og derfor tror
jeg på, at i har fat noget fornuftigt. Det er dog altafgørende i den branche,
at det bliver "serveret” på et sølvfad for restauratøren.
Hvis jeres produkt virkeligt er bedre end hvad der findes på markedet pt.
+
Er ca. 50 % billigere end jeres konkurrenters produkteter.
Så var en mulighed at :
Så er der bare med at få kontaktet nogle kendte restauranter & cafeer som pt. endnu ikke har opfundet den dybe tallerken i forhold til jeres produkt... kunne være interesserede i at få love at prøve jeres produkt gratis i en periode + evt. rabat på køb af den komplette version mod at i må bruge dem som reference...
Derefter skal i så gå ud i markedet og vise jeres produkt frem med referencernes rosende ord om jeres perfekte system.
mvh. Anders Holm Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.
bedre og billigere end konkurrenterne, det er da et supergodt udgangspunkt for en marketingplan. Sådan her ville jeg gøre:
Start med at opdele markedet i nogle mindre målgrupper og se på hvor I har størst chance for at trænge igennem. Jeg kender ikke ret meget til branchen, men jeg kunne forestille mig at det f.eks. var lettere at starte med at sælge et booking-system til små/nye restauranter, der ikke har et i forvejen, end det er at overtale dem, der allerede har et til at skifte.
Kontakt nogle af de potentielle kunder og spørg dem hvad de forventer af et system som jeres, hvad der kan få dem til at indføre det eller evt. skifte det gamle, hvad de er nervøse for, hvor meget de forventer at skulle betale for et sådant system osv. Spørg dem også hvor de typiske ville lede, hvis de stod og manglede et booking-system.
Nu ved I hvem kunderne er, hvad de gerne vil have og hvor de forventer at finde jer. Så udformer I jeres budskaber derefter og vælger så mange relevante kanaler som muligt til at ramme målgruppen. I jeres tilfælde tror jeg personligt salg/telefonsalg skal trække læsset kombineret med annoncering (fagblade var et godt bud), direct mails, PR og evt. relaterede messer.
bedre og billigere end konkurrenterne, det er da et supergodt udgangspunkt for en marketingplan. Sådan her ville jeg gøre:
Start med at opdele markedet i nogle mindre målgrupper og se på hvor I har størst chance for at trænge igennem. Jeg kender ikke ret meget til branchen, men jeg kunne forestille mig at det f.eks. var lettere at starte med at sælge et booking-system til små/nye restauranter, der ikke har et i forvejen, end det er at overtale dem, der allerede har et til at skifte.
Kontakt nogle af de potentielle kunder og spørg dem hvad de forventer af et system som jeres, hvad der kan få dem til at indføre det eller evt. skifte det gamle, hvad de er nervøse for, hvor meget de forventer at skulle betale for et sådant system osv. Spørg dem også hvor de typiske ville lede, hvis de stod og manglede et booking-system.
Nu ved I hvem kunderne er, hvad de gerne vil have og hvor de forventer at finde jer. Så udformer I jeres budskaber derefter og vælger så mange relevante kanaler som muligt til at ramme målgruppen. I jeres tilfælde tror jeg personligt salg/telefonsalg skal trække læsset kombineret med annoncering (fagblade var et godt bud), direct mails, PR og evt. relaterede messer.
Held og lykke!
Hilsen Linda
Det kan vist ikke siges meget bedre.
Jeg vil bare tilføre - at det er jeres handling som skaber resultaterne - så tag skoen på og gå ud og skab venskaber eller fat telefonen og ring til jeres målgruppe og få et møde med dem.
Hold jer endelig ikke tilbage fra det kæmpe potentiale jeres produkt har.
Tusind tak for de gode svar, sætter meget pris på jeres indputs.
Til at starte med regner jeg med at prøve at kontakte en række mindre og nye restauranter som Linda skriver for derved at få noget erfaring med hvad der virker bedst. Derudover prøver jeg at finde nogle online kanaler hvor jeg kan markedsføre mig.
Når det er testet at vil jeg supplere med offline annoncering m.m.
Når vi skriver at vi mener at vi er Danmarks førende reservationsstyrings program så mener vi ikke på det antal år vi har eksisteret eller på antal af kunder.
Årsagen til at vi tør skrive det skyldes at vi i udviklingen af programmet har taget udgangspunkt i hvad de eksisterende systemer i danmark og udlandet kan og derefter plukket det bedste ud og gjort det mere brugervenligt og ikke mindst sat det til en pris hvor alle kan være med.
Samtidigt har vi også kigget på vores konkurrenters pris som ofte ligger omkring 500-700+ kr. pr. mdr. for en grundpakke, derudover skal man betale ekstra for flere brugere, begrænset antal bookinger, hosting m.m. For 399 kr. får man hos os fuld funktionalitet, hosting, ubegrænsede brugere m.m. Samtidigt kan kunderne prøve det gratis i 3mdr. uden at binde sig til at fortsætte med det.
I stedet for at sætte prisen høj har vi valgt at fokusere på flere markeder på en gang og dermed opnå en større fordeling af udviklingsomkostningerne hvilket gør det sjovere for os og ikke mindst for kunderne. Det er lidt lettere at sælge når prisen ofte ikke er problemet :-).