Hej Elli,
Tja, et godt råd er at gøre som vores vinduespudser: Han starter med at vælge et område, hvor han hustandsomdeler "flyers" med et godt tilbud. Hvis han er heldig, har han 1-2 nye kunder. Derefter vælger han et nyt område tæt på det første og sådan forsætter han. Hver gang han er ude at give tilbud hos en kunde, hustandsomdeler han lige sin flyer på vejene omkring. Da rygtet gerne går i sådan et villakvarter og hans bil jo holder parkeret på vejen med tydeligt tlf. nr. synligt, og han samtidig stadig hustandsomdeler op og nej af vejen, så sker der stille og rolig det, at han får flere og flere kunder i samme kvarter og i samme by. Hvergang han får en ny kunde ligger han dem samme dag/dage og samme tidspunkt på måneden. Han ringer altid lige dagen før og checker at man ved han kommer og husker at ligge nøglen, men da han er en fornuftig forretningsmand, så fakturerer han et ganske beskedent beløb på fakturaen for den service.
Efterhånden har han fået 2-3 dages fuldtidsarbejde bare i vores lille provinsby, og i vores kvarter har han så mange kunder, at han nærmest bare går fra hus til hus. Det betyder mindre køretid og flere kunder på kort tid/afstand, hvilket igen sikrer ham en meget konkurrencedygtig pris, og stor fleksibilitet, for hvis det ikke lige passer den ene dag, så kommer han bare den næste. Jeg ved, at han efterhånden dækker et ret stort geografisk område, men da alle hans kunder er linet op som perler på en snor, er det jo bare et spørgsmål om, hvad vej han kører om morgenen :-)
Det virker i hvert fald, som om det virker?