Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan finder jeg kunder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej... i alle amino,er ... nu er jeg  næsten klar med mit rengøringsfirma... for trykt reklamer osv..

problemet er hvordan jeg finder kunder ?? el rettere sagt hvordan sælger jeg mig selv ??

søger kunder mellem vejle horsens skanderborg aarhus... Smile

mvh elli

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 21:28

Hej Elli

Du må ud og gøre dig synlig. 
Jeg ved ikke så meget om rengøringsbranchen, men du skriver ikke lige om du tilbyder rengøring til private eller virksomheder, eller måske begge dele? Jeg tror dog der er forskel på hvordan du skal henvende dig til de forskellige målgrupper.

Og er du ene mand, eller flere? Dette vil også have betydning for hvilke målgrupper du går efter.

Det kunne være fint hvis du kan give lidt mere info, så kan vi bedre give relevante svar til dig. Smile

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 21:37

der er flere muligheder

lav medie reklame via hjemmeside, adwords, aviser, tv osv

lav geurillia reklame eks stil dig på rådhuspladsen eller lign og begynd at gøre rent med en t.shirt med dit logo - ps husk at ring til pressen så de kan holde øje med at du virkelig gør rent i 48 timer i træk eller hvad du nu kan finde ud af. du kan måske selv opfinde anden guerillia markedsføring :-)

du kan tage ud til potetielle kunder som "sælger" og sælge dit produkt.

du kan ringe rundt (er mindre effektivt men hurtigere)

du kan tilbyde dig selv som underleverandør hos iss eller hvem det nu er muligt at få foden ind hos.

osv osv. vær kreativ ellers er du nok havnet i en forkert branche ;-)

og dermed ikke sagt at du ikke skal spørge, men det ville da hjælpe en smule hvis du nu selv fremlagde dine egne overvejelser :-)

men håber alt går vel og huks at skrive en lille historie til os andre om din første kunde, særligt om hvordan det lykkedes dig at få aftalen i hus ;-)

Mvh omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 21:40

Find ud af hvem der er dine kundeemner! og så tager du din telefon og ringer til dem en efter en, sender dem et salgsbrev/flyers hvor du skriver lidt om hvad du kan og tilbyder, og sidst men ikke mindst ET KANON TILBUD.  husk husk at følge op på det udsendte:-)

Held og lykke

Allan

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 21:40

Hej Elli

Sjovt, jeg har lige skrevet et lignende svar på et andet indlæg, jeg smider det lige igen så. Der mange måder man kan markedsfører sig på. Har du overvejet Google Adwords, Facebook og affiliate programmer?

Der er rigtig mange der starter ud med Google Adwords, fordi man snildt kan holde øje med sine omkostninger og se hvor mange kliks der kommer igennem. Der er masser af muligheder, det bare med at være lidt kreativ. Jeg har faktisk også skrevet et indlæg om netop din problemstiling, du kan tjekke den her vist du gider: Hvordan skal jeg bruge min markedsføringspenge?

Fra 3500
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:09

Hej Elli,

Tja, et godt råd er at gøre som vores vinduespudser: Han starter med at vælge et område, hvor han hustandsomdeler "flyers" med et godt tilbud. Hvis han er heldig, har han 1-2 nye kunder. Derefter vælger han et nyt område tæt på det første og sådan forsætter han. Hver gang han er ude at give tilbud hos en kunde, hustandsomdeler han lige sin flyer på vejene omkring. Da rygtet gerne går i sådan et villakvarter og hans bil jo holder parkeret på vejen med tydeligt tlf. nr. synligt, og han samtidig stadig hustandsomdeler op og nej af vejen, så sker der stille og rolig det, at han får flere og flere kunder i samme kvarter og i samme by. Hvergang han får en ny kunde ligger han dem samme dag/dage og samme tidspunkt på måneden. Han ringer altid lige dagen før og checker at man ved han kommer og husker at ligge nøglen, men da han er en fornuftig forretningsmand, så fakturerer han et ganske beskedent beløb på fakturaen for den service. 

Efterhånden har han fået 2-3 dages fuldtidsarbejde bare i vores lille provinsby, og i vores kvarter har han så mange kunder, at han nærmest bare går fra hus til hus. Det betyder mindre køretid og flere kunder på kort tid/afstand, hvilket igen sikrer ham en meget konkurrencedygtig pris, og stor fleksibilitet, for hvis det ikke lige passer den ene dag, så kommer han bare den næste. Jeg ved, at han efterhånden dækker et ret stort geografisk område, men da alle hans kunder er linet op som perler på en snor, er det jo bare et spørgsmål om, hvad vej han kører om morgenen :-)

Det virker i hvert fald, som om det virker?

Tilmeldt 5. Sep 09
Skrevet kl. 08:33

hej.. tak for dit svar .. det er enemandes firma... det jeg tilbyder er

kontorrengøring    hovederengøring

klinikrengøring     flytterengøring

trappevask           institutioner

Tilmeldt 5. Sep 09
Skrevet kl. 08:40

hej rene mange tak for dit svar... det ville jeg prøve.. jeg er total blank..

mvh elli

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22

Mange virksomheder modtager utrolige mange flyers og breve med tilbud om rengøring til en billig pris.

Men du kan gøre noget som virkelig skaber opmærksomhed, der overskygger alle de andres tilbud.

Tag ud til virksomhederne, uden aftaler, og bank på døren. Præsentere dig og spørger efter beslutningstageren. Hvis vedkommende ikke er til at træffe, så spørger hvornår vedkommende er til at træffe. Aflever da en flot pakke til beslutningstageren, som indeholde en flaske vinduesrens. Og sig at at du kommer tilbage på den aftalte tid.

Tror mig den virker opmærksomhedsskabende. For ubevidst, så forpligter du beslutningstageren til at imødekomme dit ønske om et møde, da han/hun har modtaget en (sjov) gave fra dig.

Held og lykke.

/Glenn

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 11:35

Være synlig på de søgeord dine nye potentielle kunder søger på. Fx Rengøring Vejle.. Det vil ikke koste særligt meget at få din hjemmeside optimeret til sådanne søgeord. Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)