Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

One.com WordPress image resize

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har et problem med en WordPress blog der er hostet hos One.com. For det første siger den:

Fatal error: Allowed memory size of 25165824 bytes exhausted (tried to allocate 2816 bytes) in /customers/xxx/xxx/httpd.www/wp-admin/includes/image.php on line 148

Men det er nok fordi man ikke må bruge RAM nok hos One.com - jeg har dog fået WordPress til at uploade billedet ved at indsætte ini_set("memory_limit","24M"); øverst i image.php.

Når billedet så er uploadet kan jeg ikke ændre størrelsen på billedet. Exif og GD til PHP er installeret hos One.com, men det er som om WordPress ikke kan kommunikere med GD. Ved full size står der nemlig (0x0).

Er der nogle andre Aminoer som har haft samme problem og evt. har en løsning? Ellers må jeg få fat på one.com support :(

Med venlig hilsen
Chiel Robben 

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 17:12

Hej Chiel jeg har desværre ikke løsningen på dit problem, men jeg har selv et one.com webhotel. Her har jeg selv installeret wordpress - installationen klares på 5 minutter.

Kunne være du skulle overveje dette - tror (ved det ikke) det giver mere kontrol over bloggen.

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Skrevet kl. 17:17

Hej Maelstrom

Tak for dit svar. Jeg har selv installeret WordPress 2.8.4. Kan du resize dine billeder?

Med venlig hilsen
Chiel Robben 

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så vidt jeg er orienteret, så giver one.com for tiden ikke nok ressourcer ift hvad Wordpress anbefaler. Jeg ikke decideret checket det selv, det er blot hvad jeg lader mig fortælle og "bekræftet" ud fra vores oplevelser når vi installerer WP for kunder der bruger one.com
Dette må unægteligt give nogle problemer af den art du oplever og de løses ikke optimalt af forskellige små hacks.

Du skal enten have lokket one.com til at give dig flere memory ressourcer eller overveje at skifte, hvis du vil have din WP til at lege pænt :-)

Jeg har selv oplevet det med nogle forskellige plugin's installeret. Her begynder en WP hos one.com hurtigt at give problemer, så prøv at deaktivere alle plugin's du måtte have installeret og se om den så køre optimalt. i givet fald er det et plugin som tager for mange ressourcer...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Skrevet kl. 17:45

Hej Nicolai

Mange tak for dit svar. Jeg tænkte nok det var der den lagde, for det er jo ikke første gang man hører det om One.com. Jeg er nemlig ved at sætte WordPress op for en kunde, der havde købt et one.com webhotel før kunden kom til mig.

Installationen kører faktisk uden et eneste plugin lige pt., så den må da være hel gal hos One.com. Men tror du også det er derfor billederne ikke kan resizes?

Med venlig hilsen
Chiel Robben 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 17:49

Hej Chiel jeg kan godt resize billederne på mit hos one.com.

Når jeg skriver en artikel og indsætter et billede, hvor man så har muligheden for at vælge hvor stort man vil have det i px. - det er det du mener ik?

Virker for mig...

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Skrevet kl. 17:58

Hej Maelstrom

Tak for svaret. Det er desværre ikke helt det jeg mener - man kan godt ændre størrelsen på den måde ja, men ønsker selve filen lavet om til en mindre størrelse, hvilket man gerne skal kunne vælge. Ved at ændre størrelsen under avanceret er det nemlig browseren, der skalerer billedet ved at WordPress sætter en width og height med CSS.

Med venlig hilsen
Chiel Robben 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 18:00

Ahh sry 

Så kan jeg nok ikke være behjælpelig  :-|

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Skrevet kl. 18:01

maelstrom:

Ahh sry 

Så kan jeg nok ikke være behjælpelig  :-|

Det er helt i orden - men tak alligevel :)

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 18:13

Tror desværre ikke at du kommer til at kunne resize store billeder hvis du er hosted hos One.com.

Du kan maks resize et billede på i alt 8388608 pixels (4096*2048), såfrem det er fordelt over 3 farve kanaler, på 24mb, men så fylder scripet også lidt i hukommelsen, jeg ved ikke hvor meget WP tager, men det kunne nemt være 2-10mb.

Og sådan som PHP resizer et billede, så skal du og trække target størrelsen fra, hvis du f.eks. vil resize den til 800*600, så skal du trække (800*600*3)/1024/1024 = 1,4mb mere fra i hukommelsen.

Håber det her teori kan kaste lidt lys over hvordan PHP laver resize, har selv siddet og bøvlet med det, men har i stedet lavet en funktion der tester om der er plads nok i hukommelsen til at resize et billede, så den ikke stopper scriptet.

Mads Madsen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)