Jeg vil for sjov skrive lidt om et lille projekt jeg har ført ud i livet. Det handler om hvordan man vinder i Banko. Der hvor jeg kommer fra er der årligt et lokalt reklamebanko spil, med præmier fra byens butikker. Normalt har det ikke interesseret mig, men lige den her gang gjorde det. Indgangen koster 50 kr, inklusiv 4plader. Ekstra plader 5kr. Jo flere plader man har, jo større sandsynlighed har man for at vinde. Problemet er bare at overskue alle pladerne. Menneskelig begrænsning. Det fik mit til at lave et lille stykke software der kunne køre på min laptop, som gjorde det muligt for mig at styre 100, 1000 eller 10.000 plader. Ved næste reklamebanko spil mødt jeg op, købte - med stor undren fra sælgeren - 130 plader, og gik ellers igang med at line op. Den aften fik jeg banko 7gange på 134plader. Kr/øre mæssigt var det en gevinst - selvom jeg ikke har særlig meget at bruge 5kg kaffe og et makeupæt til. Hvis i andre har lavet et skørt projekt ala det her, så syntes jeg det kunne være spændende at høre om :-) Admin modulet
Spil modulet
Så ruller vi... |
Kan du selv høre, dem det står uden for din dør og råber "NØRD"?
Man kan kun have respekt for, at du får ideen og fører den ud i livet - det er cool.
mvh Hans