Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress eller joomla blog

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en hjemmeside lavet i joomla http://www.kimkampp.com som er ved at blive lavet og en tilhørende blog på et subdomæne http://www.kimkampp.com/blog som er sat op i Wordpress.

Mit spørgsmål er om det er optimalt når man tænke på SEO og brugervenlighed eller om det hele skal laves i joomla eksempelvis (herunder tænkes på bloggen)

Med venlig hilsen

Kim Kampp

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Jan 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:09

Ang brugervenlighed, så vil jeg foreslå at bruge samme HTML-skabelon og css-styling til både joomla og wordpress. Så kan brugerne ikke se forskel og ændringer i styling det ene sted vil automatisk slå igennem det andet sted.

Seo vil jeg ikke lige gøre mig klog på... :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:04

SEO-wise er begge systemer vist ca. lige gode - eller lige dårlige, hvis du vælger at formulere det på den måde. De er begge gode udgangspunkter at lave god SEO ud fra, men i sig selv er systemerne jo intet værd.

Dog kan jeg ikke forstå, hvorfor du vælger at lave din blog i Wordpress? Joomla kan fint håndtere en blog? Hvilke funkioner er det du skal have, som joomla ikke kan klare for dig? :)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:05

Der er bestemt igen grund til at lave en joomla installation... og der heller ingen grund til at lave et subdomæne..

du kan sagtens køre din hjemmeside som en statisk hjemmeside og så have en blog "under" alt det...

se fx hvordan jeg selv gør på min http://wpdk.dk - der har jeg en statisk forside med drop down menu til almindelige sider... og så har jeg en blog bagved som ligger her - http://wpdk.dk/blog

bloggen ligger ikke i et subdomæne, men er en helt perfekt integreret del af min administration...

Wordpress er bygget op af "sider" og "indlæg"... sider er dem du ser i min navigation... indlæg er dem du ser på min blog...

Så det er bare et spørgsmål om opsætning af dit Wordpress theme hvordan det skal fungere...

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 15:12

Rasmus Hoeks:
Dog kan jeg ikke forstå, hvorfor du vælger at lave din blog i Wordpress? Joomla kan fint håndtere en blog? Hvilke funkioner er det du skal have, som joomla ikke kan klare for dig? :)

Nu skal du jo ikke mislede ham, når han nu har valgt rigtigt i første omgang og har installeret Wordpress :-)...

Der er vel en grund til, at Joomla har måtte lave en extensions som integrerer Wordpress ind i Joomla - når deres eget blog system nu ikke fungerede specielt godt :-)...

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 15:19

Sorry det er mig der ikke fik formuleret mig korrekt - da det ikke er et subdomæne blog en side udfra mi domæne www.kimkampp.com/blog som du har lavet det brian

Det kunne som også godt være joomla, men nu er det sat op i WP og er egentlig godt tilfreds med det. Er dog uklar over hvad de klare fordele / ulemper skulle være

Funktioner på bloggen ville være indlæg (inkl. kommentar), podcast, webinars og nyhedsbrev evt med noget afstemning en gang i mellem

/ kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:22

Brian Brandt:

Nu skal du jo ikke mislede ham, når han nu har valgt rigtigt i første omgang og har installeret Wordpress :-)...

Jeg er skam ligeglad med hvad han installerer, men så vidt jeg kunne se havde han endnu ikke valgt side ;P

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 15:24

Er nu ikke fan af noget specielt synes begge systemer er okay  - men som det er nu er min site lavet i joomla og min blog i wordpress og er kørt sammen via et link

/kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:24

Kim Kampp:

Det kunne som også godt være joomla, men nu er det sat op i WP og er egentlig godt tilfreds med det. Er dog uklar over hvad de klare fordele / ulemper skulle være

Funktioner på bloggen ville være indlæg (inkl. kommentar), podcast, webinars og nyhedsbrev evt med noget afstemning en gang i mellem

Der er ikke nogle af de ting du nævner der, som ikke nemt kan varetages af WP. Så forsæt du endelig med at bruge WP!

God weekend

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 17:48

Tak for jeres svar

Har valgt WP som blog enheden

Med venlig hilsen

Kim Kampp

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)