Hej SEO'ere Får nu langt om længe manuel mulighed for at ændre mine meta titles, description og keywords på posterland.dk - det skulle være sket for LÆNGE siden. Jeg har dog lige et hurtigt spørgsmål, inden jeg går i gang med manuelt at redigere det på vores 30.000 produkter og mere end 1000 kategorier(...!) Er der nogen risiko for at miste placeringer i starten, hvis man ændrer på gamle meta titles og descriptions, hvis de egentlig performer okay? Skal en title så at sige optjene anciennitet hos google, eller er det lige meget? Hvis man f.eks. søger på Wayne Rooney plakater eller filmplakater, så ligger vi meget godt til, og det vil jeg jo helst ikke sætte over styr. Mvh Niels
|
Niels Tybjerg:Hej SEO'ereFår nu langt om længe manuel mulighed for at ændre mine meta titles, description og keywords på posterland.dk - det skulle være sket for LÆNGE siden. Jeg har dog lige et hurtigt spørgsmål, inden jeg går i gang med manuelt at redigere det på vores 30.000 produkter og mere end 1000 kategorier(...!) Er der nogen risiko for at miste placeringer i starten, hvis man ændrer på gamle meta titles og descriptions, hvis de egentlig performer okay? Skal en title så at sige optjene anciennitet hos google, eller er det lige meget? Hvis man f.eks. søger på Wayne Rooney plakater eller filmplakater, så ligger vi meget godt til, og det vil jeg jo helst ikke sætte over styr.
Mvh
Niels
Hej Niels
Til at starte med bruges description ikke til ranking formål, og google lægger heller ikke vægt på keywords, så på de punkter burde det ikke kunne få indflydelse.
Title derimod er den nok vigtigste metatag, og her kan du godt få problemer hvis du ikke gør dit arbejde ordentligt.
Men hvis du sørger for at inkludere det søgeord siden i forvejen ranker godt på, og gerne benytter det tidligt i titlen, så skulle du kunne undgå negativ indflydelse ville jeg mene...
Så mit umiddelbare svar ville være nej, med det forbehold du kan læse...