Ideen er god. Men jeg tror desværre ikke du vil kunne få det til at fungere. Et er at der er mange etablerede udbydere i dk, næst er om et kinesisk mærke kan sælge? Umiddelbart er kinesisk ikke det der lyder so kvalitet, value for money og troværdigt. Og når det gælder en forbrugsvarer af den størrelse virker det som punkter der har stor indflydelse på en købsbeslutning. Det vil dernæst kræve at du rent fysisk kan fremvise dine ''produkter''. Jeg kan godt se din idé med at sælge det på webbasis m. tilhørende salgskontor. men når det gælder et produkt som Yachts, spiller den fysiske tilstedeværelse en stor rolle. Kunden vil røre, føle, se og opleve produktet! Uden det sælger det ikke.
Kan godt være det lyder negativt, men ville du selv købe en yacht uden i forvejen, at ha været om bord for at ''mærke'' båden? vigtigst af alt, så har du heller ikke mulighed for at fremvise båden handling! Hvilket trods at betyder en del. Du køber heller ikke en ny bil uden at have taget den på vejen og trykke speederen i bund. det samme er jeg ret sikker på gælder for både.
Patrick, |
nu er kinesisk grej jo ikke det dyreste og kvaliteten følger derefter! jeg syntes du skal regne ud hvad det vil koste at transportere en sådan båd til dk kontra de allerede eksisterende dansk britisk hollandsk mm produceret både.
danmark er i forhold til sin størrelse en af verdens største bådnationer, og det er ikke fordi danmark ikke har både billigt til salg specielt i disse krise tider udover dette så er der mig bekendt ingen afgift på både!
hvis nu regnestykket ser rentabelt ud så ville jeg kræve en demobåd og lave en aftale med tempobåde eller lign om at få en stand og de tog sig af salget mod en mindre betaling til dig.
du kan alternativt også selv leje et lokale men pas på du ikke brænder fingerne.
jeg syntes din ide er god specielt i disse spare tider hvor folk stadigvæk vil have stor båd og heste men helst til ingen penge og wupti så dukker dine kina både op! det kunne ikke være mere belejligt!
men sørg for at lave noget analysering af markedet før du går i krig :-)