Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskudskapital og RKI

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere været selvstændig i en del år, og jeg overvejer at starte op igen. Jeg har i den forbindelse en lille håndfuld spørgsmål, som jeg håber at kunne få lidt input til herinde.

1. Jeg vil gerne starte et ApS, men jeg har ikke al den nødvendige indskudskapital. Hvad findes der af gangbare alternativer til at have pengene i hånden, kan man f.eks. skyde hardware ind, og hvordan vurderes værdien af denne hardware, hvis den har nogle år på bagen? Vil man evt. kunne skyde egen-udviklet software ind som kapital, og hvordan vurderes væriden af denne software?
  2. Jeg er i den kedelige situation, at jeg står registreret i RKI, fordi jeg slæber rundt på en beskeden gæld fra mine tidligere erhvervseventyr. Jeg betaler mine regninger til tiden, men må desværre slæbe rundt på min registrering endnu, fordi banken nægter at gå med til at lave en aftale omkring afvikling af min gæld. Jeg har ladet mig fortælle, at dette kan være et problem i forhold til SKAT i forbindelse med momsregistrering. Er der andre, som har været i en tilsvarende situation, og findes der en fornuftig løsning på problemet?
  3. I forhold til punkt 2, så overvejer jeg kraftigt at tage en partner med ind i form af et andet selskab (ApS), som vil blive tildelt en vis portion af anparterne. Kan dette være med til at gavne min situation i forhold til SKAT og eventuelle problemer i relation til min RKI-registrering?
  4. Bør jeg evt. overveje en helt anden selskabsform? Om ikke andet til at starte med, og så senere omlægge til et ApS, når økonomien er til det?
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:50

Du kan ihvertifald oprette enkeltmandsfirma selvom du er i RKI :-) så der er mulighed for at starte op..

Tilmeldt 30. Jun 05
Skrevet kl. 18:54

Det er muligvis rigtigt, men det kan stadig give problemer i forhold til momsregistrering, såvidt jeg er orienteret. Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:55

Jeg er desværre selv i samme situation, men har moms nr.. aldrig været et problem

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23

Ja....kan være, at SKAT kræver sikkerhed fra dig personligt!

Tilmeldt 30. Jun 05
Skrevet kl. 09:05

Peter - Revisor:

Det var netop det jeg tænkte, at de kunne finde på, men kunne man forestille sig, at de ville være mere til at tale med, hvis min partner har en - på papiret - mere fornuftig økonomi?

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 09:10

Prøv helt uforpligtende at ringe til  :  NNC Revision i Vejle 7572 2355

Han har helt tjek på hvad du kan gøre og er super flink snakke med.

Hilsen

Michael

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 09:21

Hej

Efter egne erfaringer så skal din gæld til SKAT være meget høj, før de nægter at give dig et cvr nummer, det de kan finde på at gøre er, at sætte dig på en af deres interne overvågningslister, men du får besked om dette, hvis de vælger den løsning, dog kan jeg kun udtale mig omkring reg. af en enkeltmands virksomhed.

Hvordan de gør dette ved reg. af et aps hvor ejer står i Experians RKI register plus har skyldig SKAT / MOMS det ved jeg ikke.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:26

Peter - Revisor:

Enig! Du skal være opmærksom på at SKAT ikke kan stille krav om en urimelig høj sikkerhedsstillelse. Den skal være sagligt begrundet. Du kan evt. argumentere for din sag med henvisning til et realistisk budget. Sikkerhedsstillelsen vil også kun gælde for en periode.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 00:23

Heey. Jeg kan hjælpe dig med at værdistifte et ApS. Kontakt mig hvis det har interesse på pbl@apsfabrikken.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)