Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må Jeg købe varer i en alm. butik og sælge det videre i egen butik?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i start fasen af at starte min egen lille butik og sidder nu med the million dollar question....Jeg falder altid over meget billige varer det være sig lige fra tøj i tøjbutikker til dimser i bilka/ kvickly og mit spørgsmål er så må jeg købe x antal og sælge dem videre i min butik ? OGså til anden pris? og hvad med garantien hvis jeg må?

Det ville være skønt hvis der lige var en der havde tid til at svare på det :-)

MVH

Caroline

Fra Ballerup
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 13:36

Hej Caroline

Du må altid sælge en vare videre - jeg vil dog tro du får svært ved at opnå profit på det. Dog sælger de ofte varer billigere end man kan købe det hos en leverandør.

Mht garanti, så er du fuldt ud forpligtet overfor dine kunder og du kan vel også opnå den samme garanti hos eksempelvis Bilka. Jeg vil dog tro du kan få utrolig meget ekstraarbejde ud af netop dette i forhold til profiten. Måske er det bare mig. Smile

Så i få tilfælde kan det vel betale sig. Men i hvilke er så spørgsmålet.

Mvh Nicolai

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:43

Hej!

Med mit kendskab til ovenstående kan jeg kun give Plutorules ret. Selvfølgelig har du love til at sælge en indkøbt vare videre. Blot skal du selvfølgelig huske alt det sædvanlige med momsen osv...Wink.

Hvad er det du vil starte? Er det en netbutik, en fysiskbutik, en kræmmerbod eller?

Hvis det er tøj du er ude efter, ligger jeg inde med et meget interressant restparti i attrktive mærker. I så fald kan du give mig en privatbesked eller maile til info@bmchristensen.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:44

Ja det kan du godt, og det foregår allerede i vid udstrækning..

Tænk bare når de har slagtilbud på f.eks. sodavand, så handler kioskerne stort ind..

Vedr. garantien, så har du jo selv opnået samme som du yder via F.eks Bilka.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:45

Plutorules:

Du må altid sælge en vare videre - jeg vil dog tro du får svært ved at opnå profit på det. Dog sælger de ofte varer billigere end man kan købe det hos en leverandør.

Der står jeg lige af et øjeblik. Først siger du at det er svært at lave en profit, og bagefter at prisen ofte er under indkøbsprisen hos leverandøren... Er det ik meget selvmodsigende?

Tilmeldt 17. Sep 09
Skrevet kl. 21:42

Tak for hurtig respons. Det lyder jo helt fino. I netto idag sagde en ansat hun var itvil om jeg måtte købe deres egne desigs og sælge videre så der står dansk supermarked på samt navn på varen....men hun var itvivl er der nogen af jer der ed det med sikkerhed?

Caroline

Fra Hjørring
Tilmeldt 3. Jun 09
Indlæg ialt: 12
Fra  S.A.N.S. Group ApS Skrevet kl. 21:50

Hej C,

Du må til enhver tid købe din vare præcist hvor du har lyst, så længe du får en gyldig kvittering på vare - med el. uden moms.

Held og lykke samt god rejse

Tilmeldt 17. Sep 09
Skrevet kl. 21:50

takker :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 11. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:04

Fashion-Seller:

Plutorules:

Der står jeg lige af et øjeblik. Først siger du at det er svært at lave en profit, og bagefter at prisen ofte er under indkøbsprisen hos leverandøren... Er det ik meget selvmodsigende?

Helt sikkert min fejl - man skal nok lige læse sit indlæg ordentligt inden man trykker send. Cool Jeg er helt klar over de ofte kører med priser på visse varegrupper, hvor man ikke kan købe det hos leverandørerne. Dette er typisk øl og vand vil jeg mene og derfor ser man jo ofte kiosk ejere som nævnt laver indkøb i f.eks. Bilka.

Dette skulle jeg jo nok lige have præciseret. Nu var snakken jo mest på tøj.

God weekend til alle.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:45

Plutorules:

Helt sikkert min fejl - man skal nok lige læse sit indlæg ordentligt inden man trykker send. Cool Jeg er helt klar over de ofte kører med priser på visse varegrupper, hvor man ikke kan købe det hos leverandørerne. Dette er typisk øl og vand vil jeg mene og derfor ser man jo ofte kiosk ejere som nævnt laver indkøb i f.eks. Bilka.

Dette skulle jeg jo nok lige have præciseret. Nu var snakken jo mest på tøj.

God weekend til alle.

Så er vi helt enige... Ud over at der faktisk er mange varer som sælges med tab, men sådan er branchen jo ;D

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)