Jeg vil lige gøre opmærksom på at vi så småt er færdige med anden udgave af Internetstatistik.dk - en side der gerne skulle kunne komme de fleste online iværksættere til gode.
En optælling af indgående links kan desværre aldrig blive helt præcist, så man må tage det med et gran salt. Er der nogle tilfælde (domæner) du tænker specielt på? Så skal jeg gerne kigge på dem.
Jeg sorterer efter slettede domæner, og efter pagerank/links.
Domænet hipergroup.dk er ledigt!
Med en PageRank™ på 0/10 og 12.176 indgående links er hipergroup.dk ca. 12.000 kr. værd.
Men jeg kan altså ikke finde ret mange links til det site på google.. hvordan beregnes det antal links?
Der tages et snit af nogle forskellige værdier, men for de fleste domæners vedkommende er resultatet primært domineret af de tal vi får fra Yahoo's API, fordi vi udelukkende crawler domæner under .dk da andet simpelthen er for omfattende pt. Problemet ved Yahoo er at de tæller alle mulige slags referencer som links og den tæller hvert enkelt link på hver enkel underside på et givet websted som et selvstændigt link.
Derfor er Amino f.eks. nok en af de væsentligste årsager til at activewebs.dk har 179k indgående links i skrivende stund. Men det er også derfor vi har lavet Google-fanebladet så man hurtigt kan få sig et indtryk af omfanget.
Oluf >> Angående andre TLD's end .dk, så er jeg sikker på der findes alternativer til .com .net .org mv. Vi vil meget gerne lave nogle kreative forslagsgeneratorer til domænenavne, og forslag er velkomne - men hvad angår den data vi indsamler holder vi os lige til .dk i første omgang.
I øvrigt fremgår det vist ikke specielt tydeligt, men man kan benytte * (asterisk) som wildcard ved domænesøgninger.