Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En årlig aminopris - var det en ide der kunne bruges?

Side 7 ud af 7 (70 indlæg)
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-09-2006 09:21:41
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 20-09-2006 09:00:19 Forfatter: Jesper Christiansen
Så kan den ''syge hjælper'' få at se, hvad vi mener om den sag

Hvem er det lige, der er syg og har brug for hjælp her?

Grus hører vist ikke til de almindelige, demokratriske virkemidler i DK?

mvh Hans

Nu var det jo i overført betydning og derfor skrevet i anførselstegn, Hans :-)

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:10
Dato: 20-09-2006 10:34:50 Forfatter: Jesper Christiansen
Nu var det jo i overført betydning og derfor skrevet i anførselstegn, Hans :-)

Sygehjælperen var i anførselstegn - og rent faktis er det hjemmehjælper, Pia K har været - men de mange tons grus var ikke i anførselstegn.

Selvfølgelig skal Martin ikke kaste med grus, når han selv har en termorude, som han døjer med at få skiftet.

Jeg ville blot anføre, at hvis Pia K mod forventning skulle være indenfor pædagogisk rækkevidde i dette spørgsmål, så tror jeg ikke at et læs grus er den mest effektive måde at sende budskabet på. "Ondskabsfuldheder" har nemlig tendens til at skabe en "martyreffekt", således at de, der i forvejen syntes at Pias ideer om at lade iværksætterne sejle deres egen sø, vil holde endnu kraftigere med Pia, hvis iværksætternes talsmænd synker så lavt som til fysisk chikane. Det kan være fint nok at gøre hende til årets tumpe for den lidet geniale udtalelse, men prisen kunne f.eks. være et "skrumpehoved i gummi", som kunne vise, hvordan en iværksætter vil have det efter et år med Pia som erhvervsminister. Det ville være sjovt og visuelt og ville derfor skabe mere forståelse end modstand.

mvh Hans

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:47

Appropos mindre intelligente handlinger, så stødte jeg på denne side: http://www.stupidityawards.com/

Og Danmark er endda "flot" repræsenteret, da JP har ifølge TV2.dk fået en 2. præmie i kategorien "Medie-udspil som mest effektivt har fremmet uvidenheden"

mvh Carsten

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:43
Dato: 20-09-2006 12:47:17
Forfatter: Carsten Jacobsen

Appropos mindre intelligente handlinger, så stødte jeg på denne side: http://www.stupidityawards.com/

Og Danmark er endda ''flot'' repræsenteret, da JP har ifølge TV2.dk fået en 2. præmie i kategorien ''Medie-udspil som mest effektivt har fremmet uvidenheden''

Yup - ret underholdende. Så forresten også lige den her (samme kilde), og kan især godt lide Dick Cheneys nominering - det er sq dumt
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/09/20/112041.htm?rss=true
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 19:40
Dato: 20-09-2006 05:26:52 Forfatter: misel
Ja den var sværere.

Forslag til kriterier kunne kunne måske være:

1. Har gjort noget for og hjulpet iværksættere frem i Danmark.

2. Har tilføjet noget og været med til at fremme iværksætterkulturen i Danmark.

3. Har selv haft succes med sit eget iværksætteri.

4. Har været nyskabende.

5. Er i vist omfang allerede kendt af offentligheden.

6. Har en god evne til at formidle.

Ikke nogle særlige originale idéer, men det var alt jeg lige kunne komme på siden du nu spurgte.

Mvh

Kære Jean-Michel,

Dine forslag (ovenfor) kan være lige så gode som så mange andre, de skal først og fremmest være til inspiration for den fortsatte debat. Derfor tak for dit input.

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 00:37
Dato: 20-09-2006 08:05:44 Forfatter: Martin Thorborg Vi kunne jo starte med at uddele åretes ''Tumpe'' som retteligt kunne gå til Pia Kjærsgaard for:
Børsen, 1. sektion, side 18, 18. september 2006
Til finansforhandlingerne i 2007 vil en pulje på 2 milliarder kroner skulle fordeles, og Venstre og de Konservative vil øremærke 500 millioner kroner til iværksætteri og innovation, heraf skal 200 millioner kroner øremærkes til skattelettelser til vækstiværksættere. Dansk Folkeparti, der er et af forligspartierne, afviser dog at bruge så mange penge på iværksættere og ser hellere, at pengene bruges på arbejdsvilkår og uddannelse af personale i plejesektoren.
Årets ''Tumpe'' kunne så være et læs grus leveret foran hoveddøren.
Se det er en pris jeg kunne finde tid til at være med til at tildele ;-)
Dbh Martin

Kære Martin,

At Pia Kjærsgaard ikke har fattet en meter omkring forholdende for iværksætterne, gør hende vel ikke til den helt store stygge ulv på Christiansborg. Som jeg ser den politiske debat og handlemåder, så er der mange andre der nemt kan gøre hende rangen stridig til en aminopris som "Årets Tumpe"

Spørgsmålet er for mig ihvertfald, hvad vi vil opnå med en aminopris! Jeg vil tro at et læs grus ville kunne karakteriseres som chikane og derved følgende politianmeldelse - det ville da være lidt fjoget at udsætte sig for, selvom det nok ville give lidt pr.

Hvis man her på amino synes at en "Tumpepris" kunne være en vej at gå, skal man nok tænke lidt i symbolik, som Hans med hans "skrumpe gummi hoved" Selvom et ægte skrumpehoved nok ville vække betydeligt mere opsigt

Christian var inde på en ying/yang model, som absolut kan være en fed løsning, fordi den med sine dimentrale modsætninger kan bruges til at vise hvad der er godt for iværksættere og hvad der bestemt ikke er godt.

Alene tanken om en storsmilende Martin T i guldramme eller hans røv i sølvramme, kunne vække en vis opsigt!

Måske vi skulle brainstorme lidt over ying/yang temaet - jeg er sikker på at I alle har ret morsomme ideer.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:45
Dato: 21-09-2006 00:36:47 Forfatter: Lars C
Dato: 20-09-2006 08:05:44 Forfatter: Martin Thorborg Vi kunne jo starte med at uddele åretes ''Tumpe'' som retteligt kunne gå til Pia Kjærsgaard for:
Til finansforhandlingerne i 2007 vil en pulje på 2 milliarder kroner skulle fordeles, og Venstre og de Konservative vil øremærke 500 millioner kroner til iværksætteri og innovation, heraf skal 200 millioner kroner øremærkes til skattelettelser til vækstiværksættere. Dansk Folkeparti, der er et af forligspartierne, afviser dog at bruge så mange penge på iværksættere og ser hellere, at pengene bruges på arbejdsvilkår og uddannelse af personale i plejesektoren.
Dbh Martin

Kære Martin,

At Pia Kjærsgaard ikke har fattet en meter omkring forholdende for iværksætterne, gør hende vel ikke til den helt store stygge ulv på Christiansborg. Som jeg ser den politiske debat og handlemåder, så er der mange andre der nemt kan gøre hende rangen stridig til en aminopris som ''Årets Tumpe''

Spørgsmålet er for mig ihvertfald, hvad vi vil opnå med en aminopris! Jeg vil tro at et læs grus ville kunne karakteriseres som chikane og derved følgende politianmeldelse - det ville da være lidt fjoget at udsætte sig for, selvom det nok ville give lidt pr.

Hvis man her på amino synes at en ''Tumpepris'' kunne være en vej at gå, skal man nok tænke lidt i symbolik, som Hans med hans ''skrumpe gummi hoved'' Selvom et ægte skrumpehoved nok ville vække betydeligt mere opsigt

Christian var inde på en ying/yang model, som absolut kan være en fed løsning, fordi den med sine dimentrale modsætninger kan bruges til at vise hvad der er godt for iværksættere og hvad der bestemt ikke er godt.

Alene tanken om en storsmilende Martin T i guldramme eller hans røv i sølvramme, kunne vække en vis opsigt!

Måske vi skulle brainstorme lidt over ying/yang temaet - jeg er sikker på at I alle har ret morsomme ideer.

Med venlig hilsen

Lars C

Det lader til at jeg snart må starte et kursus i Internet. Hvis man kigger på mit indlæg, så er der en ;-) efter mig indlæg. Det betyder ironi og det betyder at det ikke er noget jeg har tænkt mig at gøre i virkeligheden. Men bortset fra det er Pia pigen udover at være iværksætterfjendsk også småracistisk, perfid og visionsløs, så hun får min stemme anyway.

Dbh Martin

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 19:52
Dato: 21-09-2006 07:45:11 Forfatter: Martin Thorborg

Det lader til at jeg snart må starte et kursus i Internet. Hvis man kigger på mit indlæg, så er der en ;-) efter mig indlæg. Det betyder ironi og det betyder at det ikke er noget jeg har tænkt mig at gøre i virkeligheden. Men bortset fra det er Pia pigen udover at være iværksætterfjendsk også småracistisk, perfid og visionsløs, så hun får min stemme anyway.

Dbh Martin

Kære Martin,

Jeg vil se frem til et festfyrværkeri af et internetkursus om pli og etik fra din side.

M.h.t. Pia pigen - sgu sjovt selv voksne kvinder kalder sig tit for piger. Hvem har hørt om Martin drengen eller at mænd kalder sig drenge - ikke ret tit vel!

Nå spøg til side og bemærk venligst at M/K snakken var en lidt flad morsomhed.

Med henvisning til gårsdagens oplæg til en debat omkring ying/yang modellen som nævnt af Christian, mener jeg stadig at I må da sidde med en forrygende mængde sjove indfald - det plejer aminoer da at have!

I mellemtiden kunne der broderes lidt flere tråde på oplægget om en aminopris. Som jeg læser bl.a. Jean-Michels indlæg, så burde det være forholdsvis nemt at udarbejde et udkast til en nomineringsmanual, hvor man tager udgangspunkt i 8-10 forskellige kriterier - hvoraf mindst 50% skal være opfyldt for at en given person kan nomineres.

Selve arbejdet med at godkende en person til opstilling på en listen, kunne for nemheds skyld være, at den der nominerer skal sætte krydser udfor de punkter i manualen der er relevante og så må det være lidt op til den enkelte amino at være ærlig og ikke at oversælge. Ups, nok svært blandt handelsfolk

Når året er gået sættes rækken af navne op på et afstemningsskema  - jeg er dog helt på bar bund med sådanne skemaer - måske Rikke har en indfaldsvinkel?

Måske lidt til inspiration?

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 04:21
Hej

Endelig tilbage efter lang tids svær sygdom

Årets Amion tumpe - kunne være alle der påden værst tænkelige måde modarbejder iværksætteriet.

Årets Amino pris - kunne gå til en EKSTERN person (ikke amino bruger) der gør noget godt, på en af de mange måde der har være oppe og vende - eller på en måde ingen af os endnu har overvejet.

Et læs grus til Pia hmm - skal hun ik bare ryste på hovedet, så har hun alt det grus hun får brug for?

Hvis vi kigger på iværksætter der har stadig fremgang så må manden bag opstarten af CyberCity vel stadigvæk kunne være et gody emne, for selv om manden har været helt nede har han igen rejst en fremgangsrig virksomhed, så en mulig nomenering af Claus Riskær kan jo let komme på tale. Forsætter man denne tankegang ja uha så kommer vi forbi mange folk.

Venligst

René Buch

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 21:27
Dato: 21-09-2006 00:36:47 Forfatter: Lars C
Dbh Martin

Kære Martin,

At Pia Kjærsgaard ikke har fattet en meter omkring forholdende for iværksætterne, gør hende vel ikke til den helt store stygge ulv på Christiansborg. Som jeg ser den politiske debat og handlemåder, så er der mange andre der nemt kan gøre hende rangen stridig til en aminopris som ''Årets Tumpe''

Hvis man her på amino synes at en ''Tumpepris'' kunne være en vej at gå, skal man nok tænke lidt i symbolik, som Hans med hans ''skrumpe gummi hoved'' Selvom et ægte skrumpehoved nok ville vække betydeligt mere opsigt

Med venlig hilsen

Lars C

Var det mon noget med en guldramme, der omrammer et billede af Martins bagdel med et ying og yang symbol påmalet? :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 7 ud af 7 (70 indlæg)