Hej Jan Det har du ret i og det har jeg osse tænkt på, men lad os nu sige at det er ordene vinklub og vinklubber der fremgår på ens side, og en bruger så trykker på ens addwords annonce hvor man har købt ordet vin klub, vin klubber, hvilket jo så ikke står på landings siden, vil man så blive straffet med urimelige høje PPC ? Mange Tak Mvh Thomas
Google er ret smart og kan sagtens opfatte at vinklub og vin klub betyder det samme. Men som det også fremgår andetsteds i denne tråd, så skal søgeord og indhold på landingssiden blot passe sammen. Et eksempel mere fra vinens verden: Søges der efter Amarone så dur det ikke, at brugeren lander på en side, der omhandler Barolo.
Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).
Google straffer ikke hvis der er mindre relavsn på landingssiden, men du skal nok betale en noget højere CPC. Men du får heller ikk emeget ud af at sende folk over til en side om "kaffeklub" hvis de har søgt på "vinklub". Typisk vil det være søgeord som "salg vin" og "køb vin" man sender til en side om "vin", og så er relevansen der.
Man kan også lave dynamiske landingssider der automatisk indsætter det søgeord folk har søgt på. Så får siden automatisk en høj quality score.
Mange tak for dit svar! Dynamiske landings sider, det lyder enormt interessant, nogen hints, links eller lidt mere info om hvordan man får det op at køre ?
Links har jeg ikke lige, men men du har brug for en dynamisk side i PHP, ASP, ASPX eller lign. Derudover skal du sikre dig at Adwords tilføjer "?utm_term=<keyword>" til URL'en. På den dynamiske side spørger du så hvad indholdet af parameteren utm_term er, og bruger denne info til at bygge siden op med.
Links har jeg ikke lige, men men du har brug for en dynamisk side i PHP, ASP, ASPX eller lign. Derudover skal du sikre dig at Adwords tilføjer "?utm_term=<keyword>" til URL'en. På den dynamiske side spørger du så hvad indholdet af parameteren utm_term er, og bruger denne info til at bygge siden op med.