Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til forside !

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle,

skal have lavet en forside til specialet og håbede i den forbindelse at kunne få lidt inspiration fra nogle herinde. Specialet omhandler:

"Hvordan skaber man et marked for et innovativt produkt"

Den skal forstås sådan at man står overfor udfordringen at skulle sælge et produkt, hvor der ikke findes noget lignende på markedet. Man går derfor en usikker tid i møde.

Jeg har selv tænkt på "et blåt ocean" eller et vejkryds med mange muligheder.

Håber I kan komme med nogle bedre idéer.

C

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:39

Hej C

Jeg står lige præcis dér! Ikke et fysisk produkt, men en splinterny service, som jeg skal skabe et marked for. Er det for frækt at spørge, om man må låne/få et eksemplar af det speciale?

Selv har jeg på min hjemmeside brugt et billede af en labyrint symboliserende at man skal ad mange snoede veje for at nå målet.

Held og lykke med det.

Michael Kousgaard

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:56

Jeg vil også meget gerne læse det... :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Skrevet kl. 16:00

Hey guys,

tak for jeres kommentarer. Jeg kan desværre ikke sende projektet, da der indgår 2 virksomheder og af den grund er det fortroligt. Men jeg vil da gerne give jer lidt råd, hvis I sender lidt mere information.

dbh

C

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:37

Hej C

Det er OK men vil da gerne have nogle råd med på vejen. Tak for tilbuddet.

Jeg skal have gang i et nyt indkøber-koncept hvor jeg gratis finder leverandører for andre virksomheder. Leverandørerne vil gerne bidrage med henvisningsprovisioner. Udfordringen ligger i at få virksomhederne overbevist om at bruge mig i stedet for selv at løse opgaven. Jeg giver dig hermed et link, så du kan se, hvad det drejer sig om: http://www.indkobsafdelingen.dk/

Er I kommet frem til en forside?

På forhånd tak for hjælpen.

Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Skrevet kl. 11:50

Hej Michael,

jeg skal nok lige forsøge at komme med nogle råd, men det bliver lige i næste uge når specialet er sendt afsted :) Mht. forsiden fandt jeg siden www.istock.com som har rigtig mange gode billeder og illustrationer. De koster godt nok lidt penge, men det er begræset og derudover er man sikker på at få et billede i en ordentlig kvalitet. Jeg kunne godt lide dit forslag med labyrinten, så tror det bliver dette her.  

God weekend

C

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:57

Hej C

Det var da et fedt billede. Glad for at kunne hjælpe.

Mit koncept har været undervejs længe, så dine gode råd kan fint vente til du har tid. Må dog lige prale med at det bliver godt omtalt i næste uge i en landsdækkende avis!!!!!!

Held og lykke med specialet.

Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Skrevet kl. 13:05

Hej Michael,

så er specialet afleveret, så det var jo en milepæl efter mange års studie kan man sige :)

Jeg vil gerne prøve at give dig lidt råd, selv om vores projekt primært beskæftigede sig med B2C, men der er selvfølgelig ligheder ift. B2B, omend også væsentlige forskelle. Jeg vender lige tilbage, men kunne godt tænke mig at se din omtale i avisen, hvis muligt. Det er sgu godt gået :)

Mht. forsiden blev det en helt tredje løsning, inspiret af et puslespil. På forsiden, 2 personer som ligger puslespilsbrikker som en bro over til markedet (kunderne) og igennem projektet blev de forskellige afsnit udstyret med netop en af brikkerne. Ret godt hvis jeg selv skal sige det, men ved ikke lige om det er til at forstille sig.

Dbh.

C

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:38

Hej C

Tillykke med det. Håber at det er gået/går godt.

Du får lige 2 links her:

http://www.erhvervsbladet.dk/ivaerksaetteri/ansaet-en-gratis-indkoebsafdeling

http://www.erhvervsbladet.dk/ivaerksaetteri/eksperten-pas-paa-yndlingsleverandoerer

De er i idag i Erhvervsbladet og jeg har allerede fået nogle spændende kontakter fra nogle netværk, som gerne vil have mig med. Grunden er, at rådgivning om og outsourcing af indkøb er et rimelig uudforsket område. Jeg er med andre ord havnet i et område, hvor der er rimelig god plads til at boltre sig og udvikle.

Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Skrevet kl. 14:10

Hej Michael,

jeg synes konceptet lyder rigtig spændende og kan godt se et potentiale i forretningsmodellen.

Problemet mht. at skaffe kunder ligger, som jeg ser det, at overbevise dine kunder om at de skal bruge dig istedet for deres egen indkøbsafdeling. Dette er, per defintion, problematisk da de ikke kender noget til dig og ofte har en tendens til at være mere konservative, ihvertfald ift. B2C. Kender du firmaet scanmarket? Det er et "lignende" koncept, hvor de slår på at kunderne sparer penge. Det godt nok bygget på e-autions, hvor leverandørerne byder på specifikke ordre, men jeg vil alligevel lige citere dette fra hjemmesiden.

"An improved bottom line driven by average savings of approximately 18%, compared to existing prices, is a clear sign to all companies about the opportunities eAuctions provides in the current marked influenced by the financial situation. The tendency is evident on everything from raw materials such as cobber, steel and gas to food, IT equipment, cargo and services. "

Dette er jo et argument, der er til at forstå. Jeg er godt klar over at det ville være svært for dig på nuværende tidspunkt at komme med sådan et regnestykke, men det må du lige selv vurderer. Hvis du ikke kender firmaet, er det en mulighed lige at tjekke det ud og måske lade dig inspirere. En anden mulighed er også du kontakter de virksomheder, som du allerede har arbejdet med og får dem til at vurderer din virksomhed. Jeg synes det kunne forbedre din hjemmeside væsentligt, hvis et par velrenoverede virksomheder skrev hvor tilfredse de har været ved at anvende din service iht. til deres besparelse i både tid og penge. Det er imao sådanne argumenter der skal på bordet for at overbevise dine kunder om dit eksistensgrundlag, da tilslutter mig Mogens Nørgaard's bekymring om korruptionen og tilliden til konceptet.

Ydermere skal du forsøge at identificere de mindst "konservative" kunder, hvis muligt. Dette kan være kunder, som er kendt for at prøve noget nyt eller kunder som måske ikke har en kæmpe stor indkøbsafdeling. Grunden til dette er at det kan være svært at overvevise kunder, som nærmest er indgroet i deres rutiner og eksempelvis bruger de samme leverandører fordi de har gjort det i lang lang tid. Hvis du får succés med de "nytænkende" virksomheder er det ikke urealistisk at din virksomhedsidé vil brede sig som ringe i vandet, da tilfredse kunder alt andet lige vil anbefale din service i deres netværk.

Når vi nu snakker netværk tror vi rammer hele kernen for din virksomhed. Det er simpelthen så vigtigt når vi snakker nye forretningsidéer. Jeg hørte forleden om et netværk som hedder "BNI" og det tror jeg ville være et fremragende udgangspunkt for dig. Jeg er dog ikke bekendt med om deres findes lignede netværk omkring dig, men hvis det gør ville det være en god start. Ellers er det sgu bare stiv pik og håret tilbage, som jeg er sikker på du allerede erfaret.

Jeg håber jeg har givet dig lidt inspiration

C

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)