Hej Alle, Hvad er jeres erfaring med Google søgepartnere? I sin tid da jeg oprettede adwords konto, slog jeg Google-netværk fra, da det virkede til at være en hel masse mærkelig skod-trafik der ikke konverterede.. Nu har jeg lige slået søgepartnere til, da det såvidt jeg kan forstå giver visninger på f.eks. Eniro, DBA.dk osv. Så nu vil jeg holde øje med den de næste par dage og se om det er noget der "holder". Men ville selvfølgelig også gerne have jeres mening om den mulige funktion og effektiviteten? |
Hej Kenneth
Jeg rådgiver altid mine kunder at starte Adwords op uden contentsites - især hvis budgettet ikke er ubegrænset. Så kan man i første omgang teste hvor effektive søgeresultaterne er.
Men på et tidspunkt er det en god idé at teste/anvende content netværket også. Lav en selvstændig kampagne til dette formål og hold så øje med klikpriser og konvertering. Som du skriver, er det også min erfaring, at trafik fra content netværket konverterer dårligere end fra Google's søgemaskine, men omvendt er klikprisen som regel også meget lavere, så det samlede resultatet kan blive ok. Endvidere er det min erfaring, at indholdsdelen er god til at samle leads op, hvor folk ikke skal have penge op af lommen, og mindre god til decideret salg.
Men som skrevet - det hele kommer an på test og resultater. Og her er Adwords jo alle tiders!