Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er der gået galt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber der er nogle herinde, som har nogle ideer til hvad det er der er gået galt med min SEO optimering for min firma webside www.hvidevarerep.dk.

Jeg er nybegynder på området, har skabt links og lignende, men min webside endte faktisk med at gå lidt ned i rank efter optimeringen. Jeg kan simpelthen ikke se hvor jeg er gået galt i byen? Er der nogle som kan hjælpe?

Takker på forhånd.

Jens

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:37

Hej Jens

Ja det er et stort område det med SEO.

Jeg kan anbefale et par bøger et par bøger:

Seo-Lex (selv læst )

eller

SEO 2.0 ( skal jeg i gang med )

Begge bøger kan hentes som light udgaver gratis

/allan

Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:43

Hej Allan,

Tak for tipsene. Jeg har netop brugt en bog (og noget online info) til min optimering. Men jeg gik fra side et til side to på google efterfølgende og kan ikke helt forstå hvorfor. Jeg brugte 'grundbog i google søgeoptimering' hvilket var en nem bog at forstå for en som ikke har haft så meget med det at gøre.

Held og lykke med din optimering, jeg håber det går bedre end min ;)

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:47

Jeg skal ikke sige hvad der decideret er gået galt. Men jeg ville f.eks. ændre title tag for din side fra "Din Hvidevare Reparatør-Hvidevareservice på alle mærker i en fart." til "Hvidevareservice på alle mærker i en fart - Din Hvidevare Reparatør"

Derudover ville jeg også sørge for at få søgemaskine venlige URL'er. F.eks. ændre http://www.hvidevarerep.dk/shop/cms-1.html til /shop/hvidevare-service.html, hvis det er muligt i dit system.

Men alt det kan du læse mere om i bøgerne, som Allan henviser til.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:01

Flato:
Jeg har netop brugt en bog (og noget online info) til min optimering. Men jeg gik fra side et til side to på google efterfølgende og kan ikke helt forstå hvorfor. Jeg brugte 'grundbog i google søgeoptimering' hvilket var en nem bog at forstå for en som ikke har haft så meget med det at gøre.

Ok men prøv at tage fat i Seo-lex den er utroligt godt skrevet!

/allan

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:19

Hej Jens

De nævnte bøger er begge gode, men har også mange detaljer.

Umiddelbart skriver du på alle sider den samme overskrift - mere eller mindre - hvor 'Din Hvidevare Reparatør' er nævnt hver gang. Det betyder, at alle sider forsøger at ranke for samme søgeord i overskriften - ikke smart. Det bør du ændre.

Desuden kan jeg se, at du ingen meta beskrivelse har. Jeg er klar over, at det (måske) ikke betyder noget for din ranking, men jeg har efterhånden set en del eksempler på, at hvis der ikke er en meta beskrivelse og Google ikke kan finde anden relevant tekst, hæmmer det rankingen. (Nu er der sikkert mange, der overfalder mig ;-)). Så lav nogle gode meta beskrivelser.

Endelig skal du fortsætte med at lave links. De 70 links, du har nu, er jo ikke ligefrem i overkanten. Og det er her den store forskel ligger. Husk at have dine søgeord i linkteksten.

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:22

Skrive en titlen øverste i browser de søgeord du vil findes på

Der er ingen links til din side ifølge Yahoo og en lave pagerank 2 brug denne også den til at Tjek dine konkurrenter brug og få relevante links til din side

http://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=hvidevarerep.dk&fr=sfp

god ide at få nogel flere links til din side , få flere links til siden

, skriv på google.dk tilmelde add , submit links mv. bagved url , link hjemmeside mv.

Lav mere indhold på hjemmesiden , står ikke det vilde tekst , huske lidt forskelligt på hver underside , med de søgeord du ønsker at ligge højt med på google

Har du læst light udgaverne af Rosenstand og DeMib's SEO bøger ? Dem kan du

downloade gratis her

http://www.seo-lex.dk/  download_light.asp (SEO-LEX af Thomas Rosenstand)

http://seo.demib.dk/ gratis-seo/ (SEO 2.0 af Mikkel DeMib Svendsen)

en god liste findes her med masser af vis links du kam tilmelde dig

http://www.semoblog.com/tilf%C3%B8j-link-71.html

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:54

Jan P. Olsen:

Desuden kan jeg se, at du ingen meta beskrivelse har. Jeg er klar over, at det (måske) ikke betyder noget for din ranking, men jeg har efterhånden set en del eksempler på, at hvis der ikke er en meta beskrivelse og Google ikke kan finde anden relevant tekst, hæmmer det rankingen. (Nu er der sikkert mange, der overfalder mig ;-)). Så lav nogle gode meta beskrivelser.

Hej Jan,

Jeg tænkte lige på dette indlæg, da jeg så det nyeste indlæg på Googles Webmaster Blog.

Især sætningen med "Even though we sometimes use the description meta tag for the snippets we show, we still don't use the description meta tag in our ranking." (min fremhævning).

Så behøver vi vist ikke diskutere yderligere, om meta description påvirker ranking. Men der er jo andre årsager til at skrive nogle gode descriptions og inkludere de relevante keywords i dem, så din hovedkonklusion er jo fortsat god nok.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:55

Hej Jens,

Du skal huske at SEO ikke er dit race mod søgemaskinerne, men et race mod de konkurrenterne som også er optaget i søgemaskinernes indeks. Målstregen er en topplacering, men du kan aldrig nå helt i mål, højst ligge nr. 1 i feltet i en periode.

Der er to måder at få det største slot i sandkassen. Du kan bygge det største, eller rive de andre ned.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 21:59

Casper Schneider:

Hej Jens,

Du skal huske at SEO ikke er dit race mod søgemaskinerne, men et race mod de konkurrenterne som også er optaget i søgemaskinernes indeks. Målstregen er en topplacering, men du kan aldrig nå helt i mål, højst ligge nr. 1 i feltet i en periode.

Der er to måder at få det største slot i sandkassen. Du kan bygge det største, eller rive de andre ned.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Uddyb venligst det med at rive de andre ned?.

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)