Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

markedet er mættet??

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan forestille mig at der er kloge statistik folk der mener de kan trække tal nok ud til at beregne det. men I praksis er det vist ofte på et lidt mere erfaringsmæssigt grundlag at konklusionen drages....

og ellers vil jeg være tilbøjelig til at give Demib ret, er man kreativ nok kan markeder vel altid udvides...a

Eksempelvis, hvor mange ting med gps har vi i dag og hvor mange er der om 5 år.... tør du gætte...?

ligesom der i artiklen skrive om at telemarkedet er mættet, det lyder noget ukreativt!

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16

Jo, men det er faktisk et begreb som tages seriøst, når man skal sælge sin virksomhed og Investorerne kigger på det dette begreb, når de skal dømme om virksomheden er i opstartsfasen på et mættede eller umættede marked.

Men der er klogere aminoer som kan svare bedre på dette emne.

Og jeg håber at de vil komme forbi dette indlæg og svarer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21

natacia:

i vil komme til at skulle huske meget fra den såkaldte svundne skoletid. Nu vil jeg nemlig tillade mig at belemre jer med mine opgaver og masser af spørgsmål, hvor vi er back to basic i afsætning og virksomhedsøkonomi Big Smile

Embarrassed ømmm jeg er næsten 40 år... måske lægger svaret der hæ hæ hæ

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:28

Ifølge min terminilogi er markedet mættet når man bruger størstedelen af sin energi på markedsføring for at opnå en positiv bundlinje når alle udgifter er betalt.

Modsat dette kan man godt bruge en masse penge på markedsføring uden at årsagen er, at markedet er mættet; men af den simple grund at det er en god ide.

Jeg ser altså en graf for mig, (tiden er den vandrette akse) hvor udgiften ved at sælge endnu et produkt nærmer sig selve produktets pris.

Om det er udgiften for salget, der er steget som tiden er gået eller det er prisen på selve produktet, der er faldet eller det er en kombination er egentlig ligegyldig - det er den indsnævrede forskel, der er det væsentlige.

Hvis man har mange faste udgifter ved at sælge produktet vil man, alt andet lige, opleve at markedet er mættet før dem, der har lave faste udgifter.

Et mættet marked er en anden betegnelse for det røde ocean. Som Mikkel er inde på, er der altid muligheder for at få succes også i et mættet marked - for et mættet marked fortæller også, at det er et område, hvor mange gennem tiden har kunnet se muligheder for at tjene penge - ellers var det ikke blevet mættet i første omgang.

Når man er i et mættet marked, vil de bedste kort man kan spille sansynligvis være, at blive bedre til at markedsføre sine produkter eller finde nicher (øer) i det røde ocean, der ikke er udnyttet - dem er der sansynligvis masser af i et hvilket som helst marked, det er bare de færreste der kan få øje på dem Wink

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:48

I slutningen af firserne var markedet for SodaStream maskiner i Danmark mættet. I dag er det lofterne rundt omkring på halvfjerser parcelhusene som er mættet med SodaStream maskiner, for de var jo alligevel for gode til bare at smide ud Stick out tongue

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:51

Hvilke årsager til at "markedet ikke er mættet"

1. - Efterspørgsel er større end udbud.
  2. - Indgangsbarriere til et given marked er attraktive. dvs. det skal kunne betale sig for virksomheden at komme ind på markedet.
  3. - Omsætningen/salg for markedet ikke er faldende eller stagnerende.

Bare kom med flere.. sjovt at få lidt flash-back fra gamle skole dage.. hehe

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:53

Christian iMARKETING:

Jeg ser altså en graf for mig, (tiden er den vandrette akse) hvor udgiften ved at sælge endnu et produkt nærmer sig selve produktets pris.

Rigtigt Intelligent definition Yes

Ved at medtage produktets pris, og ikke avancen i grafen inkluderer man værdien i at være produktførende på markedet, hvis jeg forstod det rigtigt?

/Michael

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:03

Jeg takker Smile

Jeg går i denne definition ikke ind i, hvor stor en del af markedet man har - hvis det er det, du mener med produktførende.

Det er udelukkende et spørgsmål om, hvordan den enkelte selv oplever et marked.

Er man dårlig til konverteringsoptimering vil man opleve at markedet er mættet (mætningspunktet) langt tidligere end hvis man er super dygtig til konverteringsoptimering i forhold til konkurrenter der leverer produkter, der løser det samme behov til samme pris.

(har sat linket på, fordi jeg er i fuld gang med at forberede dette site)

Mvh,

Christian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 00:01

Flere industribrancher vil jeg sige pt. befinder sig i et mættet marked. Fx shipping, for nogle mdr. siden sejlede alle de store shipping koncerner praktisk talt gratis, fordi udbuddet var så forskruet iforhold til efterspørgslen. Dette skyldtes selvfølgelig den økonomiske krise, der havde medvirket til, at amerikanernes efterspørgsel efter kinesiske og japanske produkter faldt og derfor har skabt store underskud i samtlige shipping virksomheder (Maersk, Hapag Loyd, ZIM og desuden flere asiatiske af slagsen).

Dette må kunne kaldes et mættet marked, der er flere skibe end der er brug for, de tjener INGEN penge på den ydelse de udbyder, og hverken stor markedsføring, innovativ tankegang m.m. vil kunne skabe en fornuftig grobund, for at skulle bevæge sig ind på sådan et marked.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)