Hej venner, nu har jeg et spørgsmål igen....Jeg må indrømme at jeg har flere spørgsmål end løsninger....
Jeg kan godt tænke mig at starte en lille ''virksomhed'' som skal sælge tøj osv via online shop. Jeg forventer ikke at sælge for mere end 50.000 kr om året og vil derfor ikke momsregisteres.
Men hvad skal jeg nu gøre, hvis jeg vælger at importere vare fra et andet EU land. Bliver jeg så nød til at betale varens moms i det på gældende land, eftersom jeg ikke er momsregisteret herhjemme...??
Hvordan henter jeg varene hjem derfra..- hvilke myndighed i Dk ,skal jeg berette at jeg har købt vare i et andet EU land...??
(sidder dog stadig med nogle spørgsmål....men den kommer på et andet tidspunkt...- man skal jo tag et skrid af gangen....) |
Import indenfor EU - for ikke momsregisteret virksomhed
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
|
Hmmm..- hvorfor skulle de dog ikke handle med mig.. Jeg kan jo bare købe ''varene'' fra ganske almindelig supermarkeder i et Eu land og så tag dem med hjem..........Jeg ved ikke om det kan betale sig at gøre sådan.!!
F.esk jeg køber tøj fra en tøjforretning i england.......Og ønsker at tag dem hjem..hvad skal jeg være opmærksom på......(Det kan nok ikke betale sig at købe ind på den måde.....men er nysgerrig alligvel efter at vide hvordan det skal gøres ??) |
|
Det lader til mit spørgsmål blev lidt misforstået...- jeg prøver lige igen Sagen er jo den eftersom der ikke er TOLD mellem EU lande. Er der så Muligehed for at jeg f.eks køre idag til et andet EU land og Købe en vogn fuld af deviser varere hjem til Danmark. Man behøver ikke tænke på told papir..eller speditør osv eftersom man handler inden for EU. Skal man fortælle Told og skat at man har tænkt sig at køre TIL et andet EU land og købe vare før man køber dem ?
|
Svar til dit spørgsmål: Du har FRI handelsfrihad fra et EU land til et andet EU land.
INGEN told og moms forpligtelser.
Dvs du kan tage din Velo Solex og køre til Tyskland og fylde den op med gule t-shirts - herefter vender du snuden mod nord og smutter tilbage til Danmark for at sælge skidtet ;o)
Simple as that ;o)
Huus
|
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)