Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle der kan hjælpe med lidt "engineering?"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Ved folk herinde hvordan en benzinhane til en scooter er opbygget? hvis ikke, så læs lige, og se om i kan hjælpe mig!

En benzinhane fungerer ved at levere benzin til karburatoren, hvis man suger i et rør, skabes der et undertryk, og der kommer benzin ud. suges der ikke stopper benzinen med at komme ud.

Hvis man gerne vil lave sådan en hane selv, dog modificeret, således at man kan sætte en trykflaske på istedet for benzin, hvordan skal man så lave det?

Det skal foregå således at hver gang man suger lidt i vakuum slangen så åbnes en lille ventil, og ilt strømmer fra flasken under højt tryk, igennem hanen og ind i karburatoren?

Men hvordan skal man bygge sådan en enhed?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:57

vil anbefale dig at snakke med autobremsen i Rødovre, der sidder nogle teknikere der er rigtig gode til alt om lattergasanlæg på biler, og der kan købes magnetventiler til at åbne og lukke eletronisk når det er påkrævet

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 19:07

Hej,

Ved ikke om jeg nødvendigvis kan løse det for dig, men kan da stille et par uddybende spørgsmål som måske kan lede i den rigtige retning.

Equinoxe:

En benzinhane fungerer ved at levere benzin til karburatoren, hvis man suger i et rør, skabes der et undertryk, og der kommer benzin ud. suges der ikke stopper benzinen med at komme ud.

Er det en konstatering at det forholder sig sådan? Efter min overbevisning ville det enten løbe frit (hvis svømmeren i karburatoren åbner ventilen) eller også via en benzinpumpe hvis ikke det kan løbe til naturligt eller måske ikke tilstrækkeligt hurtigt.

Mht. din nye konstruktion:

Hvor måler du det vakuum? Vær opmærksom på at målingen nok straks vil forstyrres af ilten der blæses ind og det ved jeg ikke lige om kan give dig problemer. Hvordan styres mængden af ilt? Alene ud fra vakuum målingen eller en fast mængde når en grænse krydses? Mht. at have højtkomprimeret ilt på den ene side og vakuum på den anden side, så vil det jo så kræve en ventil som er aktiveret af vakuum målingen og det må vel komme an på hvad man lige kan få til det om det kan være en pilotstyring eller om du kan/må bygge elektrisk styring på til det.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:37

Altså, ideen er at frigive en kontrolleret mængde ilt hver gang et lille vakuum dannes.

vakuumet dannes af stemplet der bevæger sig frem og tilbage, og dette vakuum suger så i hanen, og så sidder der en lille ventil af en art der hurtigt åbner, og derefter lukker.

Men jeg må prøve og høre nogle proff gutter, har siddet og prøvet at tegne en simpel mekanisme der fungerer uden strøm, men det er svært.

Jeg tænkte på noget i stil med en stempelkompressor, men der er en masse komplikationer :/

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:16

hvis det er en membranstyret (med fjederbelastning) hane så ville jeg nok se om jeg kunne sætte en strammere fjeder i da jeg ikke tror at vacumet vil være stærkt nok (maks 0 bar) til at lukke hanen med en trykflaske på sådan som de er konstrueret idag. 

se evt på dykkerverdens regulator anordning som også bliver aktiveret via vacum og kan justeres til at være meget følsom over for vacumet (-0,2 bar måske mindre for aktivering) og der har du jo allerede trykflaske tilslutningerne og slangerne.

alternativ: fordel din nuværende vacum slange så den går fra en til to. en til den orginale benzinhane og en til regulator (trykflaske påfyldt ilt)

håber ikke jeg har formuleret mig i tåger hihihi. det e rlidt svært når man ikke ved hvilke type hane der er tale om og hvad formålet med systemet er!

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 22:24

Equinoxe:

Hej alle!

Ved folk herinde hvordan en benzinhane til en scooter er opbygget? hvis ikke, så læs lige, og se om i kan hjælpe mig!

Hvis man gerne vil lave sådan en hane selv, dog modificeret, således at man kan sætte en trykflaske på istedet for benzin, hvordan skal man så lave det?

Det skal foregå således at hver gang man suger lidt i vakuum slangen så åbnes en lille ventil, og ilt strømmer fra flasken under højt tryk, igennem hanen og ind i karburatoren?

Men hvordan skal man bygge sådan en enhed?

Hej

Du vil nok kunne få meget mere hjælp på  Ingeniøen    www.ing.dk     

I Debat finder du en gruppe der hedder Hjælpen   her  burde der være mulighed for at få hjælp.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)