Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Saa tænker man stort men super ide

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 08:47

Hej

Jeg ser nu mere frem til de solceller der arbejdes på hos bl.a. risø. De kan laves på basis af plast, og ikke som tidligere, silicium. Dvs. de bliver Meget billigere, og meget fleksible (jeg har set priser til imellem 1/10 og 1/100 af de traditionelle solceller). Jeg kan levende forestille mig, at der hurtigt kommer en udgave der kan lægges direkte oven på tagplader, så man laver hele taget om til et solbatteri. Det vil der virkelig være fremtid i.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 10:31

Jeg ser bare frem til at de begynder at udnytte hvilken som helst "celle" mere end de nuværende ca 12-15%....

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 11:32

Viggo Poulsen:

Hej

Jeg ser nu mere frem til de solceller der arbejdes på hos bl.a. risø. De kan laves på basis af plast, og ikke som tidligere, silicium. Dvs. de bliver Meget billigere, og meget fleksible (jeg har set priser til imellem 1/10 og 1/100 af de traditionelle solceller). Jeg kan levende forestille mig, at der hurtigt kommer en udgave der kan lægges direkte oven på tagplader, så man laver hele taget om til et solbatteri. Det vil der virkelig være fremtid i.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

hej

Ja det vil jo altid være godt med billigere solceller og hvis de kan laves af genbrugsplast. Du kan jo godt faa tagplader idag som er solceller men maaske til en anden pris en de fra risø vil komme til at koste.

Og hvis de kan  komme op paa 50-70 % udnyttelse af solens energi ville det jo være fedt ;-)  ( de kan man vel ik idag? )

Jeg har læst i illustreret videnskab, citere:" at hvis kun 0,16% af landjorden - svarende til halvdelen af Texas - udstyres med solanlæg med nutidens ydelse, er det nok til at dække verdens energibehov"

De her siger at hvis en 1/10 del af New Mexico blev udlagt til producere Alger kunne de dække USA's transport behov, &feature=PlayList&p=12D1E467CA7B181C&playnext=1&playnext_from=PL&index=23">

&feature=PlayList&p=12D1E467CA7B181C&playnext=1&playnext_from=PL&index=23

Jeg siger "kom dog igang, hvad venter i paa!!!"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)