Jeg ser nu mere frem til de solceller der arbejdes på hos bl.a. risø. De kan laves på basis af plast, og ikke som tidligere, silicium. Dvs. de bliver Meget billigere, og meget fleksible (jeg har set priser til imellem 1/10 og 1/100 af de traditionelle solceller). Jeg kan levende forestille mig, at der hurtigt kommer en udgave der kan lægges direkte oven på tagplader, så man laver hele taget om til et solbatteri. Det vil der virkelig være fremtid i.
Jeg ser nu mere frem til de solceller der arbejdes på hos bl.a. risø. De kan laves på basis af plast, og ikke som tidligere, silicium. Dvs. de bliver Meget billigere, og meget fleksible (jeg har set priser til imellem 1/10 og 1/100 af de traditionelle solceller). Jeg kan levende forestille mig, at der hurtigt kommer en udgave der kan lægges direkte oven på tagplader, så man laver hele taget om til et solbatteri. Det vil der virkelig være fremtid i.
Med venlig hilsen Viggo Poulsen
hej
Ja det vil jo altid være godt med billigere solceller og hvis de kan laves af genbrugsplast. Du kan jo godt faa tagplader idag som er solceller men maaske til en anden pris en de fra risø vil komme til at koste.
Og hvis de kan komme op paa 50-70 % udnyttelse af solens energi ville det jo være fedt ;-) ( de kan man vel ik idag? )
Jeg har læst i illustreret videnskab, citere:" at hvis kun 0,16% af landjorden - svarende til halvdelen af Texas - udstyres med solanlæg med nutidens ydelse, er det nok til at dække verdens energibehov"